zondag 22 juli 2012

prachtig kunstwerk

Het was me al eerder opgevallen in London, daar stond een kunstwerk met een groep kinderen die op weg waren naar een concentratiekamp. Ik had er fotos van gemaakt omdat ik het beeld zo mooi en zo indringend vond..Heb er zelfs een print van laten maken voor een doek aan de muur.. het weg gaan van mensen wat ik zo vind passen in een mensenleven.. het gebeurt zo vaak dat mensen gaan. Ik was helemaal weg van deze bijzonder kunstwerk. Tot mijn grote verbazing zag ik ook een zelfde soort beeld in Berlijn staan bij de Potsdammerplatz.. weer een groep kinderen met weer een koffer die weg gingen..Dit begon mij natuurlijk te intrigeren en dus ben ik op  het net op zoek gegaan naar de maker van deze kunstwerken.. mede omdat ik het vermoeden heb dat er nog veel meer van dit soort kunstwerken moeten zijn in de wereld. Het klopte de kunstenaar  Frank Meisler maakt dit soort kunstwerken over de kindertransport  en laat ze plaatsen in diverse steden. Inmiddels weet ik dat in Nederland bij Hoek van Holland ook van deze kunstenaar een zelfde soort beeld staat die ook gaat over het kindertransport in Nederland. Ik ben nu erg benieuwd waar er nog meer staan.. ik heb een stille vermoeden dat er ook eentje in Frankrijk zal staan ergens. Hieronder de fotos van het Kunstwerk in Berlijn en ook van het kunstwerk in London .

kunstwerk in Berlijn







kunstwerk in london







Geen opmerkingen:

Een reactie posten