woensdag 4 juli 2012

en de dagen lachen

Hier dan een heel oud blogje dat ik ooit op hyves heb geplaatst:


Opstaan in een heel andere wereld dan ik eigenlijk jaren gewend ben,
ineens blijkt dat er van alles aan het veranderen is, een dag is ineens niet zomaar een dag meer maar een nieuwe kans om te genieten van alles.

verder vreselijk gelachen, ik en nog meer volgens mij verbazen zich over het gebruik van de blackberrys de mobiels etc, dat geen mens meer een normaal gesprek kan voeren maar altijd zijn mobiel etc bij zich heeft om zo contact te houden met een ieder, niemand leert eigenlijk nog te praten,
pratend bij de koffie tafel kwam een collega met de oorsprong van dit gedrag, dat je niet meer leert om te communiceren, en het lag in het ontstaan van de pinautomaten, vroeger liep je de bank in en vroeg je of je aub 100 gulden mocht hebben, en dan ging je weer met dag tot ziens, erg sociaal, tegen woordig ben je alleen maar bezig met cijfertjes in te voeren, en dus heb je geen contact meer, eigenlijk ben je alleen maar bang om overvallen te worden.
en zo werkt het ook in de winkels, laten we eerlijk zijn, we pinnen alsof ons leven er vanaf hangt maar echt een gesprek dat zit er niet meer bij, het is piep piep piep, en als je mazzel hebt zeggen ze nog het bedrag maar dat is alles
we worden steeds meer machines lijkt het met aparaten met knopjes om zo met de anderen te praten,. iets om eens over na te denken lijkt me.
ik zie het nog voor me, een stel wat een relatie heeft, zitten samen op een terras en beiden hebben ze hun blackberry bij zich, sturen elkaar berichten over en weer over of ze nog koffie willen etc, terwijl ze naast elkaar zitten.. en echt praten zijn ze kennelijk verleerd... kortom misschien moeten we een anti beweging gaan starten en alleen toestaan dat we 1 uur per dan met onze mobiels etc mogen klooien..... zou de wereld dan ook niet nog meer om te lachen zijn en gezelliger.. dan kunnen we nog een keer gewoon hallo zeggen en de gevreesde opmerking maken over het weer.... het lijkt mij weer geweldig als dat weer kan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten