maandag 4 juni 2012

verslaafd..,.(lotus)

afgelopen zaterdag had ik een bijscholing van de lotus, over verslaving.. erg boeiend. Zeker omdat ik een onderdeel mee zou werken, wat uiteindelijk resulteerde in een hele dag bij het zelfde project.. Het unieke van deze dag is wel dat de medewerkers van De Hoop er waren met gasten, of te wel ervaringsdeskundigen.. vind ik zon mooie naam altijd.. en aangezien iedereen wel ergens ervaring in heeft zijn we dat allemaal maar het is heerlijk zon titel toch? Maar goed, ik zat bij een tweetal en begeleider, die zou wat inhoudelijk vertellen, en een ervaringsdeskundige die zou vertellen over zijn leven en wat er zoal gebeurd was. Daarna zou ik met een aantal lotussen een casus uit dat verhaal uitspelen zodat duidelijk zou worden wat kenmerken zouden kunnen zijn. Het verhaal van onze ervaringsdeskundige ging met name over zijn alcohol verslaving, trouwens voor de lezers onder ons.. als je als man elke dag twee glaasjes alcohol drinkt en dat 5 dagen van de week, ben je een risico drinker... en gemiddeld drinkt een man in 1 uur 6 glazen alcohol weg.. met name bier. Drink je als vrouw echter 1 glas alcohol per dag en dat 5 dagen per week ben je ook een risico drinker.. net als de man en de vrouw drinkt ongeveer 4 glazen drank per uur.... dus wees gewaarschuw. Denk na als je dus 5 dagen per week dus of 1 als vrouw of 2 glazen alcohol als man drinkt dan ben je dus een kanshebber op een verslaving. Maar goed dit is even een uitstapje. Vandaag dus met al die gasten praten en dan bedenken wat we gaan spelen. Mijn ervaringsdeskundige vertelde zijn verhaal over zijn ontstaan van zijn verslaving, en ik vind het zo mooi dat ze overal een reden voor zoeken, en tevens wat in het gedrag naar voren komt is dat ze zich zelf verontschuldigen.. dat ze zichzelf dus een reden geven waarom ze dronken of wat dan ook. Erg interssant vond ik.Het leuke was ook wel dat ik samen met twee geweldige mensen mocht samen werken, een lotus waar ik graag mee werk en ook veel mee onderzoek op gebied van mogelijkheden van de lotus.. zoals laatst een avond met marsepein werken... maar daar kom ik nog op terug. Daarnaast met een geweldige leuke jonge gast die net lotusinstructeur is geworden. Heerlijk toch om dit te mogen.
Samen hebben we het verhaal gehoord en besloten het verhaal van de politie te spelen...Het verhaal gaat als volgt, de verteller moest een keer laat op  avond zijn vriendin ophalen van het station en reed zwaar onder invloed van alcohol en drugs naar huis nadat hij haar had aangehouden. Ineens werd hij staande gehouden door een agent want in zijn auot, een soort van bestel auto, zat naast hem  zijn vriendin die ook behoorlijk dronken was en achterin lagen twee vrienden in de laadbak... Dus daarop werd hij aangesproken, waarop de bestuurder zei dat het mocht want de auto was nu een prive auto en het grijskenteken gold niet meer.. toen was dat nog zo. daarnaast kreeg hij te horen dat hij was aangehouden omdat zijn linker achterlicht het niet deed, met als gevolg dat hij dus tegen de agent zei, ik heb gehoord dat als ik een lampje en een schroevendraaier heb u hem moet vervangen voor mij.. waarop dus de agent vroeg of hij nog ver moest, nou niet dus, maar 2 straten nog ... dus als hij dan beloofde om het de volgende dag te maken dan mocht hij door rijden.. opgelucht haalde hij adem maar ja als je staande word gehouden moet je ook blazen.. dus hij moest blazen... en hij blies en zag de p verschijnen... de p van problemen dacht hij, maar nee gelukkig niet het was de p van passeer.. dus hij had volgens deze test geen alcohol gehad... terwijl hij helemaal scheel zag van de alcohol... zijn conclussie was dan ook als je drinkt en je rookt wiet dan hef je dus het alcoholpercentage op in je adem en kan je blijven rijden...
ik weet echter niet of dat nog steeds zo is maar goed wie ben ik..
maar het was heerlijk om dit te laten spelen met alle respect voor iedereen een kostbare en zeker een goede dag waar veel geleerd is. hieronder een aantal filmpjes over verslavingen en ook hoe sommige jongeren alcohol tot zich nemen.. en geloof me doe het niet na

alcohol door het oog     Dat doet mijn kind toch niet  The effects of crystal meth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten