dinsdag 19 juni 2012

dag zeggen

Ben me er niet altijd zo snel van bewust maar ineens is daar weer het moment waar ik altijd zo tegenaan hang. het afscheid nemen van de kids die ik een jaar of sommige twee jaar en sommigen nog langer in mijn lokaal heb mogen  ontvangen om ze het vak drama te geven. Elk jaar overvalt het me weer, dat het weer ineens zover is.. Het jaar vliegt om, ineens zit je in het midden van het einde van het school jaar en moet je afsluiten. Om eerlijk te zijn ik voel zelf dat ik vermoeid ben, en dat ik zin heb in vakantie maar aan de andere kant wil ik geen dag zeggen.. dat wil ik gewoon niet.. ik wil gewoon dat ze blijven, dat we leuk doorgaan waar we nu moeten stoppen. Het bizarre is toch wel het gebeuren dat ineens zomaar voor je het weet ineens lessen uitvallen en ik dan niet ff snel dag kan zeggen tegen leerlingen of dat ik het even leuk met ze kan afsluiten zoals ik doe. Altijd met het praatje over hoe ze in mijn lessen kwamen, en hoe het zich heeft verlopen in de lessen en dan uiteindelijk ze te bedanken dat ik met ze mocht werken en dat ik het goed heb gehad met de groepen. Vandaag had ik echter alle tijd om afscheid te nemen van de leerlingen, ik wist het dat het de laatste les was dus ik was helemaal er klaar voor. Met 1 klas heb ik gekeken naar fred dunham met ahmed the death terrorist.. heel gaaf, dit was op hun verzoek en dan doe ik dat. Met een andere groep heb ik o.a het ballonnen trapspel gedaan omdat ze zo vreselijk actief waren dat ik dacht dit moet ik maar me ze doen. .. de laatste les van de mt groep, was het spelen van de toneelstukken om te filmen. Mede door te veel gedoe kon de voorstelling niet doorgaan, omdat er ineens  zoveel geregeld is voor de kinderen aan het einde van het jaar dat ik gewoon even niet meer weet wat wel en wat niet etc. dus ik heb maar besloten om het te gaan filmen.. zodat ik de film kan plaatsen op een afgeschermde gedeelte van you tube.. en de leerlingen en mensen die ze uitnodigen dit kunnen zien..
maar ik blijf me ervan bewust dat ik het dag zeggen vreselijk vind.. en ik er echt niet van hou...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten