dinsdag 12 juni 2012

en zo ben je ineens toch in...

Ik had het al kunnen weten, ik had al een vermoeden zondag toen ik zag dat mijn afwasmachine steeds bleef hangen op de 1, dat er een lampje brande. maar ja die doen dat wel vaker.. en dus dacht ik, het gaat vast wel over of zo.. aangezien ik een grootverbruiker ben met de afwas, ik gek ben op mijn afwasmachine baalde ik toen bleek dat hij geen water tapte.. dus ik wist wat me te doen stond.. ik in mijn beste bouwvakkersbroek, met afzakkende rand zodat je toch die geweldige bouwvakkersdelecote  kon zien want dat hoort zo als je de Gamma of welke bouwmarkt ook inloopt, het staat enig dan.. Dus Ik opzoek naar de waterkranen.. intelligent kijken, slim ogend rond lopen, als een echte bouwvakker af en toe op plekken krabben waar je beter niet kunt krabben.. maar het staat zo stoer.. zeker als je dan ook nog quasi interessant even langs je neus gaat om te ruiken.. kortom het beeld was compleet.. Doelgericht op weg naar de kranen en kijken... en dan, hoe snel kun je toch uit je rol vallen, ondanks dat de houding en de kleding perfect is, door de simpele vraag te stellen , met twee kranen in je hand die best wel iets hadden van een wasmachine kraan.. welke kraan beter is voor de afwasmachine.. waarop het antwoord komt. geen van beiden dit zijn kranen die je zet op een radiator. zie maar dat staat er ook... tumtitumtidum... okey, dus ik naar de goede afdeling verwezen en daar uiteindelijk met wat hulp, en inmiddels mijn broek al opgetrokken tot onder mijn oksels, want ja zo goede bouwvakker leek ik ook niet te zijn. Dus ik de kraan gepakt, van dat spul genomen wat ik nooit snap maar als je het niet gebruikt weet je zeker dat het mis gaat en dat je lekkage krijgt.. dus ik dat ook maar snel gekocht.. bleek ook nog een verschil in te zitten ( zwart voor gas en wit voor water.... en ja ik had natuurijk zwart gepakt, je moet tenslotte in stil blijven)  want het is er voor gas en voor water.. en ja ik had inderdaad die voor het gas want ik vond het zwart toch leuker dan het witte... maar goed dat er oplettende mensen werken in de Gamma, anders had ik mooi gezeten..afrekenen en naar huis om de kraan te instaleren.. dus ik kom thuis, en door eerdere ervaringen wijs geworden, weet ik inmiddels waar de waterkraan zit om de boel af te sluiten en dat het heel slim is om een kraan aan te zetten zodat je hoort dat water stopt, mede omdat ik al heel vaak toch als het jongetje op de dijk heb gestaan omdat ik weer eens te enthousias begon en dus de waterkraan er afdraaide en ja hoor een fontein water door mijn huis kreeg.. dat heb ik nu dus voorkomen gelukkig dat scheelt.. en dus de kraan vervangen.. wasmachine aansluiten en ja hoor het kraantje brand.. de pomp van de vaatwasser is dus stuk.. en stiekem ben ik blij, ik ben dat wit zo zat in mijn keuken, ik wil ook nog ooit eens de deurtjes van mijn keuken zilverkleurig spuiten en een zilverkleurige koelkast hebben en nu kon ik dus eindelijk de lang gekoesterde droom in vervulling laten gaan. ik heb een zilverkleurige afwasmachine gekocht.. en ik ben er blij mee.. heerlijk
zaterdag komt hij , en ik hoop dat hij wat vroeg is want dan ga ik de hele middag afwasjes draaien.. en kijken hoe mooi schoon het word.. heerlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten