donderdag 14 juni 2012

handig van de kringloop

Zo handig heb ik het niet vaak, maar dit apparaatje zag ik bij de kringloop liggen en vroeg me natuurlijk meteen af wat het zou zijn, en dus gekocht.Het zag er grappig uit maar het is een vreemd ding leek me.. ik ben het thuis nadat hij in de toen nog werkende afwasmachine was geweest eens gaan onderzoeken.. het bleek dat er een soort van rasp inzat dat rond draaide.. als je aan het hendeltje draaide, daarnaast was het zo dat je ook nog its omhoog kon doen en daar iets in kon stoppen, en er zat een zwart klepje voor zie fotos hier onder




Bij extra goed onderzoek bleek toch dat het iets was wat ik nog nooit had gezien, maar door wat te denken en na te denken ben ik er op uit gekomen dat het een apparaatje je is wat men in de italiaanse keuken gebruikt.... omdat het een kaasrasp is.. je stop een stukje kaas in het bovenste gedeelte en dan draai je aan het hendeltje, en als je denkt dat je genoeg hebt, en er past ook precies genoeg in voor een eenpersoonsportie geraspte kaas, dan open je het zwarte klepje en schud je de geraspte kaas over je gerecht of waar dan ook ..... ik vind het goud dit ding. al weet ik ook dat ik toch heel gauw de lol er van kwijt ben en dan toch weer over ga op het kopen van kant en klaar geraspte kaas... zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten