donderdag 7 juni 2012

een stofdoek..(lotus)

Vanavond een lotus opdracht in Delft bij het rode kruis. Nu zijn we er al jaren actief geweest als lotus, maar de laatste jaren zat er wat de klad in. Vanavond echter mochten we weer aan de bak.Het was wer een feestje mede omdat er aantal cursisten zijn die ik ken van het eerste uur en wat erg leuk is om mee te werken.  De kader, een aardige meneer, die wel zijn best doet en heel keurig de letsels die hij wilde op papier had gezet en uitgewerkt zoals sommige kaders dat zo leuk kunnen, maar net niet genoeg afweten van het lotus gebeuren en wat een lotus kan en wat kan kloppen dat het leuk bedacht is maar toch net niet helemaal is wat het moet zijn. Daarom ben ik ook altijd graag wat vroeger bij de kader om in overleg te gaan wat hij wil en wat mogelijk is.. Deze kader gaf meteen toe dat hij niet veel tijd had gehad en dat hij snel wat in elkaar had gezet, dus ik heb hem wat voorstellen gedaan, omdat uit zijn verhaal al bleek dat hij heel graag wilde dat zijn cursisten gaan nadenken... Het mocht wat ik wilde. We begonnen met het spelen van een beroerte, en aangezien hij niet de standaard wilde heb ik hem gespeeld met wel zwakte in mijn rechter arm en been , een iets wat hangende mondhoek maar ik kon gewoon niet op een bep. woord komen en zei steeds dat ik mijn sleutels wilde maar ik wilde gewoon mijn tas... maar daar kon ik dus niet opkomen.Mijn hulpverlener was een verpleegkundige en die herkende het meteen en  ging inderdaad met FAST aan de gang ( face, arm, speach, time).Hij kwam er dus meteen achter wat het was. Daarna de verslikking gespeeld en een wond aan mijn vinger met daarbij een beginnende shock. Het verhaal was dat ik mijn buik had gestoten tegen de tafelrand en dat ik mij hand had verwond. Ik had er van gemaakt dat ik aan het beitelen was en dat ik uitschoot en doordat ik heel veel kracht zette met mijn maag heel hard tegen de punt van de tafel aan kwam en in mijn vinger schoot. Dus ze konden meteen een vinger verband oefenen en steeds langzamer ging ik over in shock.. erg mooi om dat zo te spelen mede omdat men in de aloude trigger stapt.. bloed is actie en men kijkt niet verder, terwijl ik toch heel duidelijk al bij binnekomst liet zien dat ik last van mijn maag had. Daarna heb ik een letsel uitgeprobeerd, omdat ik wilde weten of het klopt en of mensen hem snappen. Ik moest namelijk een gekneusde pols/hand spelen, en met dank aan vriendin Ankie, heb ik dus het verhaal gespeeld dat ik aan het schoonmaken was in het gebouw en dat ik wat hoorde op straat en dus maar uit het raam ging hangen en om niet op te vallen ging ik maar mijn stofdoek uitkloppen, maar keek ondertussen wel wat er gebeurde maar daardoor lette ik niet op en sloeg ik keihard met mijn pols op het kozijn met gevolg dat ik hem had gekneusd.. en het slaat aan dit  verhaal je ziet meteen een aantal mensen knikken die het herkennen heerlijk toch.. een leuk letsel om te spelen in iedere geval. Het was weer een mooie en creatieve avond vond ik, zeker omdat ik toch ondanks dat het heel strak leek te zijn de vrije hand kreeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten