maandag 25 juni 2012

een waanzinnige maandag

Vanochtend al vroeg mijn bed uit om toch maar eerst te gaan sporten. Wetende dat ik pas om half 2 moest beginnen op mijn schooltje had ik nu enorm veel tijd om van alles te doen en te ondernemen.. heerlijk. Dus heel vroeg uit de veren, snel douchen aankleden wat brood naar binnen duwen en gaan met die banaan (in dit geval met mijn fordje ka..) Bij het in mijn auto stappen, vond ik de matten nogal nat en wit uitgeslagen en het was me al opgevallen dat er wat water lekte wat natuurlijk kan bij een ford ka.. misschien was het toch wel gewoon water van de airco of van de heftige regenval van 3 weken geleden,,, je weet het gewoon niet. Maar goed ik ben niet zo gauw in paniek hierom en ben dus lekker naar mijn sportschool gereden, ben daar lekker gaan sporten maar toch zo gaande weg het sporten komt toch in mijn hoofd op, of het misschien een lekkende cabarateur is, of misschien is mijn ding aan de vorokant wel lek, en ik herinner me dat ooit mijn hele auto ineens heel nat was en dat mijn kachel dus stuk was en ik geen stroom meer had. kortsluiting.. en zo de sportschool doordobberend kom ik al heel snel op het punt van DE GARAGE.. juist die van 1200 euro.. want die hebben hem tenslotte net gemaakt toch.. dus.. die moeten zorgen dat hij het gewoon weer doet.. heel simpel lijkt me.... dus dat gaan we dan toch gewoon regelen.. lijkt me.. dus na het sporten meteen door naar  DE GARAGE, en ik mag niet mopperen, ik vertel het probleem, die man loopt mee, zegt dat het waarschijnlijk een verstopte buis is van de airco en dat ze die wel even gaan doorblazen en of ik even wil gaan zitten tot dat ze klaar zijn, en ik mag zowaar en kop koffie pakken.. vriendelijkheid ten top en ja bij mij scoren ze daarmee... heerlijk. Maar goed dat even kijken en even doorblazen duurt voor ik het in de gaten heb wel al 2 uur... en nadat ik tig keer een kop koffie heb aangeboden gekregen, verlang ik inmiddels naar een glas ijskoud water maar ja dat hebben ze niet.. alleen koffie.. en ik weet niet wat het is maar tegenwoordig is er alleen maar automaat koffie en niet meer die heerlijke koffie uit een kan die echt is gezet met een filter..... maar goed, diverse wordfeut spellen verder wat extra rumble spellen spelend komt de man er aan om mij te vertellen dat het opgelost is, en dat ik in de gaten moet blijven houden of er nog meer lekt maar dat ze denken dat het zo klaar is en dat ik altijd mag terugkomen.. dus ik vraag de kosten en wat hoor ik gratis, service van de zaak... en dat is heerlijk,... ik hou daar zo van. Maar goed inmiddels is mijn tijd behoorlijk ingekort van wat ik had want ik had geplant om lekker vroeg naar het strand te gaan bij de zegersloot om daar met de isk te dollen en te spelen en tevens te genieten van al hun voedsel die ze hebben gemaakt uit hun land va herkomst.. Maar door al dat gedoe heb ik nog maar 1 uurtje, dus snel in de auto en ja hoor, Alphen is Alphen en de brug staat open.. dus grom ik moet wachten maar ik heb haast.. gelukkig duurde het deze keer niet zo heel lang. Kon ik meteen door naar het park en ja hoor daar zaten de lieverds al met het uitgestald eten, met lol en spellen doen met elkaar, en te genieten.. en ook te praten etc heerlijk is het en het is weer thuiskomen bij deze kinderen.ze zijn blij om je te zien, komen even klieren en praten en dan gaan ze weer hun gang.. ze willen allemaal dat ik een gerecht proef uit hun land maar ja veel valt voor mij af want er zit vlees of vis in maar ik moet zeggen alles is even lekker.. heerlijk
Na een uurtje daar te hebben gezeten, inmiddels wel snel 63 fotos geknipt, ik naar school om mijn les te geven aan mijn talent klas. .. die de opdracht kregen om 100 fotos te maken op plekken die we niet verwachten en dat er dan iets vreemds moet zijn.. heerlijk, ondertussen even snel een paar cd's gedraaid voor vriendin Kitty die donderdag afscheid neemt van een werkend leven.. dus het is goed,... na het lesgeven en het branden van de cd's door naar een vergadering over een nieuw klassenboek... waar ik niets van snap. en daarna maar naar huis snel eten, en dan de auto in om te gaan lotussen ... maar het is prima hoor ik geniet van deze waanzinnige maandag.
trouwens op mijn facebook site staat een album met alle fotos van het strandje met de kinderen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten