maandag 11 juni 2012

brandweer (lotus)

Gisteravond mocht ik spelen bij de brandweer in Wassenaar, heerlijk hoor dat dat kan, na een wilde zoektocht, en toch ff paniek omdat ik bang was dat ik toch vast zou lopen omdat de tom tom dan zegt 15 minuten en het toch altijd meer is.. maar gelukkig was ik optijd. De kader was een oude bekende, en dat is zo wie zo al leuk. De opdrachten die ik moest doen waren simpel, en eigenlijk, en dat vind ik wel jammer, deze kader heeft zijn stokpaardje en dat is heerlijk. .. de oude bekenden als  planken, als reddingsdekens, als hartinfarct, als verstuikte enkel, flauwte maar het is wel leuk. Zeker als deze brandweer mannen net als ik een soort humor hebben waar ik altijd om moet lachen. het zeggen en het doen.. de opmerking jullie zijn te lief met draaien, waarop ik meteen ineens met brut geweld door drie, leuke, brandweermannen op mijn zij word gelegd.. ik moet daar echt om lachen, mede omdat ik dat gewoon weet dat ze dat doen.. heerlijk gewoon. Het was een mooie maar vermoeiende avond. Zeker omdat het weekeinde al erg intensief en heel erg goed was, weinig geslapen maar wel erg genoten. Op de terugweg maar meteen een belangrijk telefoontje gepleegd,zodat ik niet hoefde te wachten tot ik thuis was.. en daaardoor bijna een uur lang rond alphen ben gereden omdat ik niet wilde stoppen met bellen.... die me tijdens het auto rijden regelmatig in een slappe lach deed schieten.. heerlijk gewoon..  ik geniet van deze dagen. Het lesgeven vandaag liep ook heerlijk, ik had aan mijn inval klas de opdracht gegeven dat ze zaten te kijken naar een voetbal wedstrijd maar dan als pool. als turk, als rus, als chinees en ik heb me gelachen met die gasten  zo orgineel wat ze speelden. Daarna mochten ze een reclame bedenken voor oranje voetbal.. en het mocht een bestaande zijn of een bedachte en ze zijn zo creatief dan. heerlijk.. ik vind toch nog altijd dat ik een wonderlijk vak heb met prachtige gouden momenten.
Tevens wat leerlingen geholpen die problemen hebben en dat is toch wel de gouden rand die ik heb in mijn werk.. luisteren advieseren en vooral er mogen zijn voor ze. heerlijk
Kortom dit was weer een dag met een heerlijke inhoud en tevens een extra gouden randje..
heerlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten