zaterdag 2 juni 2012

samenloop voor hoop


Vanavond was ik met vrienden en heel veel collegas aanwezig bij de dag Samenloop voor hoop. hier lopen we met elkaar 24 uur het park rond in wisselende teams... het is een unieke gebeurtenis en vooral erg mooi en bijzonder omdat het zo geweldig leuk voelt.. heerlijk gewoon. Ik was er na de film, waar later een blogje over komt en kon zo aansluiten bij de kaarsenceremonie.. zo bijzonder ook meteen, omdat heel eenvoudig zakken gemaakt door o.a leerlingen aangingen en mensen, de teamcaptens en ook een overlever van kanker dan gaat rondlopen over een lichtgevend pad.. met muziek er onder. ( ik moet ook bekennen dat ik het wat luguber vond het lopen over het pad verlicht opweg naar het het podium dat helemaal in het licht stond) maar dat zal mijn gedachten zijn. Ik vind het heerlijk om te zien dat de kraam van mijn school met allemaal dingen die gemaakt zijn door docenten en leerlingen zo goed doet, we hebben de status zilver, voor de lopers, met  een hele boel teams lopen wij mee en we hebben na 1 dag draaien al over de 3000 gehaald.. en we gaan nog meer halen
Zo vind ik het zo mooi, de school waar ik werk, die flikt het weer, elke keer weer, worden we vaak als het zwarte schaap afgeschilderd maar heel eenvouding iedereen die kan draagt een steentje bij en doet mee met dit soort dingen.. zelfs twee collegas die niet om de hoek wonen, maar best wel ver moeten rijden hebben een uur vrij gemaakt om toch mee te lopen voor de goede zaak.. en het is prachtig.. er zullen een hoop fotos komen nog... in een speciaal album maar het is in ieder geval nu al geslaagd, zeker omdat je alle collegas ineens anders ziet en dat is nog leuker. Wel vind ik het jammer dat er altijd een paar mensen zijn die toch wel heel zichtbaar in de school die dan bij dit soort dingen afhaken, soms denk ik wel dat het kennelijk dus niet om hun draait dus zijn ze er niet.. zo ook een paar mensen die erg belangrijk zijn op onze school in hun functie geven niet aan dat ze gaan lopen.. en dat is jammer want het zou door iedereen moeten worden gedragen ... maar ik blijf er bij mijn schooltje is weer eens groots en ik ben trots op onze school... en zeker op mijn collegas.. heerlijk dat warme bad waar we weer in dobberen met elkaar



Samenloop voor hoop link

Geen opmerkingen:

Een reactie posten