woensdag 27 juni 2012

afzwemmen isk

Gisteren met de isk nadat we afscheid hadden genomen van alle leerlingen die weg gaan, of naar het reguliere onderwijs of doorstromen naar het roc of id college, waar ik elke leerling een vingerpopje heb gegeven met het verhaal erbij dat ze deze krijgen als een vriendje waar ze altijd mee mogen praten en kunnen praten als ze zich wat eenzaam voelen. (dit ben ik vorig jaar begonnen, ik koop vingerpoppetjes waar ik ze zie op rommelmarkten, bij de kringloop, bij de ikea, soms krijg ik een hele boel van die poppetjes zomaar (HINT) en dat vind ik leuk om mee te geven, zo ook in Jordanie waar ik een poppetje heb gegeven aan een kindje dat daar zat met een pistool als speelgoed..)

Ismael met zijn vingerpop

De meeste leerlingen vinden het erg leuk en je ziet ze er ook mee spelen. Na het afscheid met de nodige leuke verhaaltjes over de leerlingen met tevens wat tranen van de kids die gaan, gingen we naar het zwembad om te kijken naar de 7 kanjers die voor hun diploma voor het zwemmen op mochten. De leerlingen komen natuurlijk in Nederland en kunnen niet zwemmen, maar dat is in ons land toch wel van belang dat weet ik, dus daarom krijgen ze zwemles van de badmeesters... op facebook staat een link van alle fotos die ik gemaakt heb van deze kids tijdens het afzwemmen. Ik vind het altijd een feestje om eerlijk te zijn, omdat deze kids zo leuk zijn en zo hun best doen
en gelukkig zijn ze allemaal geslaagd. Als slotstuk kregen de badmeesters van de kids baclava als traktatie als dank voor de lessen en mochten ze allemaal van de hoge duikplank af springen.. en dat was geweldig waarvan hier enkele filmpjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten