dinsdag 10 augustus 2021

#wandelen

 

:En dan zie je dit staan op Facebook...

 "Vanaf 1 tot en met 31 juli had ik een soort wedstrijdje uitgeschreven. Iedereen die een wandeling maakte van minimaal 5 kilometer en er een (kort) verslag over schreef met een afbeelding van de afstand erbij deed al mee. Gelukkig raakte de pot met lootjes toch redelijk vol.

Vanavond trok ik een lootje uit de pot en de gelukkige winnaar had ruimschoots de meeste loten in de pot maar hij maakte dan ook wel heel veel kilometers. 
Harry Wanders is de gelukkige.
Eerdaags mag jij een leuke prijs in ontvangst nemen."|
 
 Vriendin Ankie  wees me op de site # wandelen,  en  al een tijdje ben ik lid van # wandelen om meerdere reden, het is een initiatief van een inwoner van Alphen en ik moet altijd erg lachen om zijn verhalen bij zijn wandelingen met zijn zoontje. vooral als ik dat koppie zie van dat joch op foto's moet ik lachen, zoals hij geniet samen met zijn vader door de natuur lopen en van alles ontdekken. ( In mijn gedachten zeg ik vaak daar lopen de broeders in het ( katte-) kwaad. 

Een andere reden is dat ik het leuk vind om bij een groep redelijk fanatieke wandelaars te horen die regelmatig wat posten en waar ik tips op kan doen voor een leuke wandeling die ik nog niet ken of waarvan ik het bestaan niet wist.. in de omgeving en soms verder.
 
 Het leuke is voor mij dat ik dus nieuwe inspiratie kan opdoen maar ook kan delen, juist door te schrijven over de tochten die ik maak, en dat zijn tegenwoordig vaak lange afstandswandelingen in plaats een klein stukje rondom Alphen, ik reis er zelfs speciaal voor naar de plek waar ik moet zijn, om daar dan te wandelen en te genieten van een compleet nieuwe wereld waarvan ik 
tot voor kort niets wist. Laat staan dat ik soms door gebieden moet lopen waarbij ik denk, okey hier loop ik dus en ik begrijp er niets van maar het zal wel goed zijn dat ik hier loop... 

Gelukkig heb ik de komoot op mijn telefoon waardoor ik dus bijna niet meer verdwaal, tenzij ik niet goed oplet, maar zowel met komoot, de tekens en het boekje lukt het me tot dusver aardig goed om  overal goed te lopen en niet meer te verdwalen, tenzij ik zo in mijn gedachten verzonken ben dat ik ineens ontdek hey ik ben mis gegaan.. het is wel goed opletten of je de tekens wel goed zit, inmiddels wel geleerd dat als ik twijfel ik dan meteen moet kijken en dan zie ik meteen of het wel of niet goed zit.

Het leuke van geplande paden lopen vind ik wel dat je op plekken komt waarvan je het bestaan niet wist, maar ook dat je dus loopt en geniet van deze door anderen uitgezet die soms wel de mooiste paden wisten te vinden. al veranderd er natuurlijk veel onderweg maar dat maakt het ook zo leuk
 
Ik vind het vooral leuk om te laten zien waar ik zoal loop met foto's met een kort verhaaltje in de hoop dat ik anderen ook uitdaag om te gaan wandelen en om er zeker van te genieten... omdat je hele andere dingen ontdekt en ziet dan als je in je auto zit en ik kom op plaatsen waarvan ik soms niet eens het bestaan wist. 

Door het lopen van de alternatieve vierdaagse en wat stukken van het Pieterpad kwam had ik afgelopen maand juli heel veel gelopen. Het leuke was dat er een soort van wedstrijd was uitgeschreven door de beheerder van deze site, dat voor elke  5 km werd er een briefje in een, gelukkig zwarte bus, gedaan en  aan het einde van de maand zou daar de trekking uit gehaald worden. Het was mijn geluk dat in deze maand juist de alternatieve vierdaagse viel, zodat ik  daardoor dus in de prijzen viel.. aan de andere kant, ik hou van wandelen merk dat ik veel verbrand en vooral dat mijn lijf beter gaat passen, het zit lekker gepast nu, en langzaam verdwijnt het buikje weer wat voor corona weg was en nu langzaam verdwijnt..  
Kortom ik kan iedereen aanraden om veel te gaan wandelen, het maakt je hoofd zo lekker leeg, je ziet veel, je bent lekker buiten, ondanks soms een plens water op je hoofd,  je valt af en je geniet enorm zeker als je alleen loopt.
 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten