zondag 22 augustus 2021

limes etappe 10 en 11

 

Eindelijk kon ik weer gaan lopen, inmiddels even uitgerekend na deze etappe mag ik nog maar 5 etappes en dan is het limes pad ten einde, nog niet helemaal maar wel een stuk in. want ik kan nog verder lopen door Duitsland een dik bijna 62 km maar ik stop bij berg en dal, dat is het Nederlandse deel en wie weet volgend jaar in een vakantie dat ik dan denk, kom laat ik dat stukje ook nog lopen, dat is wel mooi om hem zo af te lopen, zeker als de reis naar Engeland en Schotland door gaat.

Kortom ik vind het erg leuk dit wandelen, had me iets te rijk gerekend met dit pad, had de hoop dat ik het af zou hebben als ik weer aan het werk ga, maar helaas is dat niet gelukt, ik zal nog 5 moeten lopen na vandaag, al denk ik dat ik zelfs na deze week nog maar 3 of 4 moet lopen, denk dat ik toch probeer om nog een keertje extra te lopen wat ik zelf wel heel tof zou vinden.

De tocht van vandaag viel tegen, het enige echte leuke aan de tocht was dat je met het pondje vanuit Wijk bij Duurstede naar Rijswijk moest, voor de rest was het eigenlijk alleen maar asfalt lopen.. lange einden asfalt. het boekje bood ook niet echt veel leuke dingen. het was 1 km recht door.. en dan na 4 km aan het einde van de weg rechts af etc... kortom het was echt een beetje saai, natuurlijk is dat wandelen heerlijk en daar doe ik het ook voor, het maakt mijn kop leeg en ik geniet wel van de omgeving

Toch was het even slikken op het moment dat ik dacht, nu wil ik wel een pauze, en een bankje zocht, was dit bankje nergens te vinden helaas, in geen velden of wegen een bankje.. dus ik heb 5 km gelopen voordat ik eindelijk kon gaan zitten en lekker kon gaan genieten van mijn theetje en mijn salade. maar ik was in de nacht ineens wakker geworden en bedacht me, ik moet twee krentenbollen meenemen zodat ik die tenminste kan eten.. dus dat had ik nog in de tas en dat eet heerlijk weg zo uit het vuistje.

In Lienden zelf was het even zoeken naar de bushalte, die zat zowaar verstopt tussen het groen, maar nadat ik er een paar keer langs was gelopen kwam ik tot de ontdekking dat hij er dus wel stond.

Terwijl ik stond te wachten las ik een hele boze brief van een bewoner aan buurtgenoten op haar bruine kliko.. dat ze het kinderachtig vond dat men Joris, en wie Joris is geen idee, belde om te zeggen dat de kliko nog buiten stond en dat hij hem binnen moest zetten... en dat de bewoonster het kinderachtig vond omdat Joris dan benzine moest verbruiken om die kliko binnen te moeten zetten en dat het geld hem ook niet op de rug groeide.. kortom ik was weer bij met de plaatselijke ongenoegens.

Ineens stond er een monteur voor me die bij een kastje moest waar dus van alles inzit voor de computer etc. Brutaal als ik soms kan zijn, vroeg ik hem, met de opmerking dat ik eindelijk de kans krijg om eens in zon kastje te kijken of ik er in mocht kijken, en dat mocht.. moet zeggen ben er niet veel wijzer van geworden. ik zag wel dat er heel veel stroomdraadjes inzitten, van dat spinnenrag achtige spul in blauw en wit en dat ze allemaal naar diverse ingangen gingen en verder begreep ik niet veel van het technische verhaal van deze man, maar dat mocht de pret niet drukken want ik had weer wat vertier voor de bus zou komen.

Uiteindelijk met de bus naar Rhenen om daar te zoeken naar het Station, gelukkig had ik het geluk dat ik gewoon kon instappen en dat de trein me weer prima terug bracht naar Bunnik, naar huis gereden de was gedraaid want ja ik moet nog wat meer lopen denk ik.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten