dinsdag 24 augustus 2021

Heel hard stort de regen neer ......

 Afgelopen zondag had ik een afspraak met Susan om naar Utrecht te gaan. De vakantie van 6 weken lijkt eindeloos maar voor je het weet zit je alweer in je laatste week en begint het bloed alweer te roepen om aan de slag te gaan. Gelukkig ben ik erg goed in het negeren van die lokroep, ik doe er niet aan mee denk ik dan stiekem.
Maar goed op zondag de cross afgezegd en onderweg naar Utrecht, wegens een blessure aan de pols van Susan zag ze het lopen niet zo zitten, dus besloten we om in Utrecht naar een museum te gaan, lekker te gaan lunchen en daarna wat door de stad te dwalen. allemaal dingen die we leuk vinden om te doen.

Zoals gewoonlijk moet je altijd reserveren bij het museum dus had ik al kaartjes geregeld voor  het museum om 10 voor 12. We hadden op het station afgesproken om half 11 zodat we van te voren wat konden bij praten, bij een kopje thee met wat lekkers. 
 
We gingen bij het archief, de oude rechtbank van Utrecht heerlijk zitten, te laat begreep ik dat we hadden moeten wachten totdat we een plaats kregen, maar we zaten al en ze deden niet eens moeilijk, dus dat was prima vonden wij.

We deden onze bestelling en gingen los, ik gaf haar meteen het trommeltje uit Berlijn, omdat ik dat dan uit mijn mini tasje had, en ik dus meer ruimte had voor andere dingen,. Soms maak ik beslissingen met tassen die niet altijd even handig blijken te zijn.
Al pratend vergaten we de tijd, maar gelukkig keek ik per toeval op mijn horloge en zag al dat het hollen werd om op tijd te komen, maar we wisten ook dat we dat niet gingen doen. Hardlopen prima maar dan in sportkleding en niet in mijn goeie goed. 

Gelukkig deden ze niet moeilijk bij het museum en konden we gewoon naar binnen. Helaas bleek dat de expositie waar ik voor ging al weg te zijn, dus helaas konden we daar niets mee,  maar er waren nog wel andere exposities die we hebben bewonderd. Niet super indrukwekkend maar wel aardig, maar goed, leven de museumjaar kaart dan voel je je ook niet bedonderd als je denkt, he wat jammer nou.. dan is het prima zo.

 Daarna bleek dat het open kerkendag was in Utrecht, dus wij stapten enthousiast de eerste de beste kerk in die open was, tenslotte was het zondag,  het bleek de kerk te zijn die hoorde bij het voormalige klooster, dus wel erg leuk. Maar we kregen meteen mensen op ons af met of ze ons inlichtingen mochten geven.. dus ik heel aardig, of we ons mochten bedanken, dat we het een leuk aanbod vinden mara dat we haast hadden..

Helaas is het soms lastig om van mensen af te komen, mede omdat toen we op een andere plek stonden, al weer iemand naar ons toe kwam die graag zijn verhaal kwijt wilde.. dus we hebben weer vriendelijk bedankt en zijn naar buiten gegaan, dit was iets teveel van het goede.

Terwijl we hierover na liepen te praten, brak er een wolkenbreuk los, dus wij onze paraplu's uit de
tas en een plek zoeken om te schuilen, en geloof me dan ineens zijn er portiekjes te weinig. alles was bijna bezet, gelukkig vonden wij een leuk portiekje waar we net in pasten en met onze paraplu's in de aanslag stonden we droog, helaas jammer dat ik per ongeluk tegen de bel leunde, die dus afging, maar gelukkig kon ik via de intercom duidelijk maken dat het per ongeluk was.

Na de bui zijn we gaan zoeken naar een restaurantje voor de lunch, DE winkel van Sinkel zijn we een beetje klaar mee, die ooit voor een klein schaaltje  salade 19 euro vroegen waarbij er twee stukjes brie op lagen en verder alles kan en klaar uit de zak van de ALDI leek getrokken, dus we pakten het eerste restaurantje wat er leuk uit zag en dat was een Frans tentje, heerlijk gegeten, een broodje met geroosterde groente en humus, dit is volgens mij voor heel restaurant houdend Nederland de combinatie.

Nadat de buien helemaal weg waren, we nog wat door Utrecht hadden geslenterd, gingen we naar het station, Dwalend door Hoog Catherijne vonden we beiden dat het geen verbetering is, het is groots, het is een supper Mall ,zoals ik het ken vanuit Jordanie maar echt gezellig is het niet.
Op het station afscheid genomen en vertrokken naar huis...  na een heerlijke dag in Utrecht.
 
 
 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten