woensdag 11 augustus 2021

kamperen dag 1

Het is weer zo ver, al weer een jaar geleden dat we naar Groningen gingen om daar 3 dagen de provincie te verblijden met onze aanwezigheid.. We doen elke provincie de eer aan dat we ze 3 dagen bezoeken, dat we gaan kamperen ik in een tent en mijn vrienden in de camper.

Dit jaar is Zuid-Holland  ( het plaatsje Vogelenzang... geen idee wat het is, maar het is een familiecamping..  en daar zijn mijn ervaringen tot dit moment nooit zo heel positief.. ) aan de beurt, ik geef het toe het is nou niet een reis om de wereld, maar ook deze provincie hoort er bij, al denk ik dat onze dagjes uit wel zich zullen afspelen in Noord-Holland en dat mag. want ja we mogen wel over de provincie grens.

We zouden in eerste instantie naar Flevoland maar op het laatste moment besloten we toch maar naar Zuid- Holland te gaan om praktische redenen.. nu hebben we dan nog 2 provincies te gaan als we deze hebben gehad, dan gaan we nog naar zoals ik al noemde Flevoland en daarna naar Zeeland, die stond al eerder op onze lijst, maar hoe naïef we waren bleek wel dat we zonder te reserveren naar Zeeland reden, en we een camping benaderden om te horen dat er in heel Zeeland geen plek meer was in de herberg.. lees camping, dus we besloten om naar Brabant te gaan, wat wel lukte op een ontzettende controlefreak camping. alles moest met het pasje.. en telkens als je het pasje gebruikte koste dat geld... dat smoelwerk van de beheerder dat vergeet ik nooit meer..  toen we extra moesten betalen omdat het bedrag op het pasje niet voldoende was...  bah.. nare herinneringen hier aan. ik zal maar niet schrijven wat ik toen zei...  ik hou het netjes

Alles ingepakt en klaar gezet totdat ik ineens midden in de nacht bedacht.. verrek ik moet ook een kussen mee, dat is het nadeel van het kamperen dat je eigenlijk zoveel mee moet nemen en de helft heb je niet .. dus je moet wel dan..  maar ook daar raak je aan gewend blijkt.

In de ochtend de laatste dingen gedaan die moesten gebeuren, zoals wassen, de vuilnis weg etc, maar ook meteen de boodschappen gedaan om mee te nemen met elkaar naar de camping.. zodat we in ieder geval wat lekkers hebben samen. is ook wel erg leuk leek me

om 12.;15 vertrok ik naar de camping helemaal in Vogelenzang.... het is een gave om een camping te vinden die zo ver van je huis ligt. dat als je drie keer valt en opstaat ben je er.. maar het doel is bereikt we moesten Zuid-Holland en dat is gelukt..

Keurig om13.00 troffen we elkaar bij de camping. We hebben een prachtige plek op een veldje vlak bij de toiletten… denk het senioren veldje maar daar maak ik me niet druk om, het is handig. Wel was het voorschrift dat de bus langs de heg moest zodat we verplicht naar de overburen kunnen gluren en zij naar ons. En elkaar groeten als ze langslopen, is wennen.

De tent opzetten was een  happening in fases telkens als we begonnen  ging het regenen , maar uiteindelijk hadden we mijn tent staan en konden we verder met het kamp maken met de camper. Tent ervoor etc. Dus toen alles geregeld was konden we gaan varen. Wij naar Heemstede en naar de boot. Ayaz aan het roer en in het begin gingen we wat heen en weer maar al snel ging het recht toe recht aan en zijn we in af en toe een regenbui naar Haarlem gevaren en terug heerlijk zo’n tochtje.  Bij terug komst bij het aanmeren van de boot zijn we even Heemstede in gelopen om wat te drinken en natuurlijk naar het toilet.

Daarna terug naar de camping wat ff misging omdat we de route op wandelen hadden staan prachtige route maar eindigden voor een paal dus wij terug

Moesten we weer langs Bekslaan  ik las dus Bek slaan maar was Beks laan… kwestie van klemtoon,  al vind ik Bek slaan meer humor

De maaltijd bestond uit stamppot andijvie met een vega burger heerlijk.

de avond traditie getrouw met elkaar Yahtzee gespeeld heerlijk spel toch altijd op de camping.. en slakken mep.... een nieuw spel,  dit houd in, we zitten namelijk op een camping met heel veel slakken, die dus je tent in kruipen, over je auto gaan, etc.. dus ik had een stokje gevonden en daarmee  tikte ze ik terug onder de camper zodat ze niet over het zeil voor de camper kropen.. zo slakkenspoor is nou ook niet het lekkerste om mee te maken tenslotte