vrijdag 6 augustus 2021

achtbaan aan oefeningen...

Soms vraag ik me af waarom ik vriend Marco zo waardeer, hij is een oud leerling van mij geweest en kennelijk heb ik hem toch iets bijgebracht, hij is in het onderwijs beland.. dat zie ik al als een goed teken,  zijn creatieve manier van lessen bedenken,  zijn humor..dat heeft hij van mij al overgenomen..maar hij had dat stukje venijn, dat ik soms ook wel gebruik,  niet hoeven over nemen....  zijn lessen zijn altijd zo dat je van het ene uiterste in de andere beland en dat je alleen maar verbaasd bent hoe hij het heeft kunnen bedenken..vooral dat.. 

Afgelopen donderdag, we waren met een redelijk clubje, veel mensen zijn op vakantie dus die missen deze unieke lessen, ik helaas ook, ik zit in Berlijn, juist op de dagen dat MArco les geeft, jammer.

we begonnen met een eenvoudige warming- up.. dat klinkt heel mooi maar geloof me dat was niet een warming up dit was gewoon meteen volop aan de bak..  we liepen allemaal al meteen te gutsen van het zweet en vroegen om een cooling down. maar nee dat mocht niet.. 

Na de warming up, zie hieronder voor de beschrijving,  kwam de challenge dat betekende dat je een ander moest uitdagen, dat je dus en als diegene zei, ik ga daar over heen, dan ging die gene dat doen, jij moest dan in iets statisch zoals plank, wall sit, of statische squat of lung gaan staan totdat die ander klaar was. gewoon staan mocht niet.  Als degene dit haalde dan ,moest de uitdager 15 burpees doen. lukte het die ander niet dan moest die ook nog 15 burpees... 

Ik merkte in het begin was ik best aardig voor een ieder maar dan ga je bedenken waar iemand niet goed in is en dan ga je toch daar de uitdaging in gooien. met als gevolg dat jij minder burpees moet doen terwijl de ander dus zich in het zweet werkt , geweldig.. ik was niet zo aardig dat geef ik toe toen ik de opdracht gaf een rondje rennen in 1 minuut om het gebouw later zei ik anderhalve minuut.. dat mocht ook, dat kon ik zelf ook niet maar ja gelukkig koos diegene ervoor om toch maar te gaan rennen. geweldig ik heb er van genoten.

Deze challenge ging te snel voorbij mede omdat je dan steeds creatiever gaat worden.

Daarna kwamen de benen tot in de eeuwigheid weer aan de beurt.. vreselijk, de box jumps killing net als de jump squat, zo een hekel aan maar goed dat hoort erbij 

voor het vervolg van de les lees hieronder. ik heb weer genoten en verheug me nu al op de volgende keer..  en baal nu al dat ik deze lessen ga missen tijdens mijn vakantie.

 

warming up

10 push up

10 jump squat

10 situps

daarna na 1

en dan op het laatst nog een keer een rondje van 10

 

de uitdaging

iemand uitdagen en als diegene het haalt moet jij 15 burpees doen

haalt die gene het niet dan jij nog 15 burpees

 jij moest dan iets statisch doen als wall zit, plank etc

 

voor de fun geloof ik...

15 box jumps

12 jump squats

9 deadlift

6 jump squat

3 deadlift

 

dan amrap ( 4 rondes met de volgende oefeningen)

 55 secondes

box jumps

met je heupen omhoog

jump squats

sit ups


cooling down

sally met squat

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten