zaterdag 28 augustus 2021

het gaat beginnen.........

 

kop in het zand, dekens over het hoofd,  veelvuldig alles negeren, de blaadjes van de kalender er niet meer afscheuren..... want als je het niet weet dan is het niet zover... en dan toch.. de dag waarvan je wist dat hij zou komen. is er ineens.. slechts 6 weken genieten van geen verplichtingen hebben, tenzij je ze zelf hebt bedacht en gepland..  je hoeft niets.. opstaan en denken wat ga ik vandaag weer doen.. dan zien dat de zon niet schijnt,  dus gewoon lekker je bed weer in.. liggen en genieten van het niets hoeven en vooral niets moeten en nog beter niets doen.. heerlijk..

De vakantie is omgevlogen, kan niet anders zeggen, terugkijkend was het een mooie afwisselende vakantie.. het wandelen, van de limes, de dagjes naar mijn moeder, natuurlijk Berlijn, de stad der steden, dat als je daar niet geweest bent.. dan mis je echt iets.. tenminste als je je voor deze stad kan open stellen en kan ontvangen wat Berlijn je wil geven. dat kan niet in 1 keer, dat kan pas als je er vaker komt omdat je dan de mooie dingen ontdekt wat Berlijn Berlijn maakt..

Maar goed, vorige week nog krampachtig de mail genegeerd, want je niet ziet is er niet in dit geval. toch dubbel want ik zit toch, op verzoek maar zo wie zo had ik dat al bedacht, mezelf een zelftest af te nemen, om zeker te weten dat ik geen corona heb, al ben ik gevaccineerd.. je weet het nooit het kan altijd nog.

Inmiddels de lijsten klaar gemaakt voor de leerlingen in de polder, dus ik moest wel om niet meteen met een achterstand te komen. De schooltas inmiddels uit het stof gehaald en heel netjes klaar gezet.. gekeken of ik inderdaad wel de sleutels nog heb, want ik zie het gebeuren dat ik straks zonder sleutels zit van school. ben soms een chaoot en nog erger gewoon niet slim in dit soort dingen.. maar gelukkig alles had ik nog.

Vrijdagavond hadden we een BBQ bij een collega van Rijnwoude, de locatie in de Polder, en dan merk je dat je er klaar voor bent, zo leuk om mensen weer te zien, weer te praten met elkaar, over vakanties en gewoon gezellig niet over school maar gewoon gezellig.. en dan weten, hoe je het ook went of keert, klaar voor of niet klaar voor, aan toe of niet aan toe. het leven van een vast ritme gaat weer komen.. en dat is ook goed.

Voornemen blijft om toch elke dag naar school te lopen en terug, dit om toch te blijven trainen op conditie en op uithoudingsvermogen.. tevens de limes af maken als het lukt voor de herfst vakantie.. want dan wil ik graag naar Malta als dat gaat lukken tenminste.. en als dat niet lukt, naar Londen vriend Erwin of anders toch maar Berlijn nog een keer omarmen of wie weet wel naar Parijs daar zijn ook nog wat onontgonnen gebieden die ik graag wil bezoeken en zien.

Dus plannen genoeg, maar maandag komt de eerste werkdag. nog geen lesdag dat is pas dinsdag. dan mag ik meteen volop aan de bak en ik heb er zin in. al zal het weer wennen worden..  het is goed, ergens heb ik behoefte aan structuur en ritme.. want dat is totaal weg..

zoals traditie getrouw.. ga ik in de laatste week te laat naar bed, sta ik te laat op.. en kom ik maandag met moeite mijn bed uit.. maar dat heet afscheid nemen van je vakantie om weer totaal te verdwijnen in het leven wat mij dierbaar is door de leerlingen  en het vak dat ik geef.. maakt het voor mij minder erg om te beginnen maar dat begin is een dingetje.. ach hieronder een draak van een lied met wel een rake boodschap.. maar het filmpje is hilarisch met allemaal foute vakantie fotos van totaal onbekende mensen die zelf dachten dat ze er mooi op stonden..  geniaal. een aanrader om ergens blij te zijn dat de vakantie voorbij is, en dat heel veel mensen weer naar hun baasje zijn....

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten