maandag 9 augustus 2021

kamperen dag 3

 


Denk dat bovenstaande plaatje wel ongeveer de lading dekt van hoe ik deze ochtend ontwaakte..ik zocht dit plaatje en lag blijs blauw van het lachen huis, ik vind ze hilarisch over het kamperen… hoe had ik kunnen weten dat de natuur me met dezelfde humor om de oren slaat.. ik drijf er dan wel niet uit, net niet maar het scheelde niet veel.. op bepaalde cruciale plekken die gisteravond de beste plek leken om mijn kleding neer te leggen bleek deze ochtend. Toch niet de slimste plek.. gevolg dat mijn, dat moet ik nog aan garderobe inmiddels is veranderd in dat is nat stijl.. nu kan ik zo mee doen met de mister wet totaal verkiezingen, denk dat ik nog kan winnen ook.. maar goed het is kamperen dus voor alles is een oplossing, dat is geen punt, we hangen het op in de voortent en zingen zachtjes tikt de regen uit mijn kleding op het zeil.. want ik ben dom geweest.. etc.. maar dit zal de pret niet gaan drukken daarvoor Is het te leuk plots doet me dit denken aan mijn. Jeugd dat we geultjes groeven rond de tent om zo de tent droog te houden… hadden we dat gisteren maar gedaan niet aan gedacht helaas, onhandig.

Gisteravond na het gebruik van onze slakken lanceerden  te hebben volbracht, we kunnen de slakken heel voorzichtig op een spatel krijgen en brengen de slak dan liefdevol naar een naast gelegen boompje… zodat hij daar vreugdevol verder kan zoeken naar zinvol eten… maar als hij een tweede keer terugkomt dan krijgt hij de ultra zwiep…. Bedenk me een mooi onderwerp voor een Stephan king boek/ film… de aanval van de slakken die dan uiteindelijk de mensheid aanvalt en ze onder het slijm zet… en dan komt het mooie, slakkenkwab schijn verjongend voor je huis te zijn, dus het is een geluk bij een ongeluk je huid, gezicht blijft eeuwig jong. Mooi gegeven.

Het heeft de hele avond geregend, okey gehoost met donder en bliksem.. dat schijnt het kamperen erg aantrekkelijk te maken. Ik had gelukkig mijn tent goed en strak opgezet zodat ik een minimum aan regen binnen had, moest wat deppen maar dat deden de t shirts goed en vakkundig. 

De avond werd afgesloten met het traditionele spelletje yahtzee, waarbij ik zo vaak yahtzee gooide dat ik met een topscore heb gewonnen.. gevolg een akelig scheermessen dat een jaar in mijn bezit is… omdat ik korte metten heb gemaakt met de tegenstanders  dus ik zal hem met zorg bewaren.

Ook ontdekte ik nu pas bij de afwas gedeelte is heet water, en een stopcontact, leve het seniorenveldje daar kan ik dus heel snel water koken.. en voor ik het weet is het aan de kook, thermosflesje vullen en klaar..ideaal.

Weer een hele andere ervaring is toch wel het toiletbezoek, je leer toch de verschillende vormen van ontluchten ken,zeker als je zoals ik graag de tijd neemt. Ik durf me geen expert te noemen maar inmiddels weet ik wel dat mannen met samen geknepen billen vaak hoog en vooral lang piep geluid produceren, ik zie daar ook meteen een zuur verbeten bekkie bij of de man die zich vol overgave alles laat gaan dat zijn meestal de harde bij ontploffende toiletpotten mannen die stoer en overal lak aam hebben mentaliteit, en dan heb je nog de mitrailleur winden korte spontane winden op een rij… dat zijn volgens mij de mannen die recht op hun doel afgaan en alles wat voor hun voeten komen wegmaaien. En dan heb je nog de zachte winden.. de gluipers zullen we maar zeggen je hoort/ merkt het niet totdat je ineens een geur ruikt waar je nou niet echt blij van gaat worden. Dit zijn voor mijn gevoel de mannen waarvan je zegt ze hebben het achter hun ellebogen .. minder prettig dus.. en natuurlijk heb je ook de combinaties maar nogmaals ik ben geen expert is een theorie van de koude grond .

In de ochtend vertrok Ayaz naar zijn werk, en Heleen en ik naar Amstelveen waar we samen het Cobra museum wilden bezoeken, maar ook museum Jan.

We vonden vrij snel onze parkeerplek dus dat was ideaal. het museum was ook snel gevonden, maar helaas waren we te vroeg met als gevolg dat we dus verplicht iets moesten drinken met iets erbij.. hou ik niet van maar ja als het verplicht is dan moet het maar.. 

Daarna mochten we het museum in waar  we aantal prachtige exposities zagen, het was genieten , wat zijn er mooie dingen gemaakt en wat ziet dat er prachtig uit de kunstwerken die daar hangen.

Nadat we het Cobra museum hadden bezocht zijn we vertrokken naar Museum Jan een klein kwartiertje lopen vanaf het cobra museum, daar aangekomen bleek er een glas tentoonstelling te zijn, en ik heb niet veel met glas, en nu nog veel minder, maar de ontworpen schoenen die waren wel geweldig, wat heb ik daar van genoten, hoe kon die man dat bedenken.. 

Nadat we dit hadden gezien zijn we teruggelopen naar de auto, zoals gewoonlijk zoeken waar de auto staat, de parkeer garage heeft 5 ingangen en je komt altijd bij de verkeerde ingang binnen, heel vervelend.. maar toch we hebben onze auto gevonden en konden we naar Heemstede om daar te gaan eten in het restaurant waar Ayaz werkt, en wat is dat genieten, dat eten met elkaar. heerlijk,  ik had als voorafje een kopje uiensoep, daarna kaasfondue met gestoomd groente en brood, en als afsluiting een tripel van cheesecake.. en dat was zo lekker vooral de versie met Anijs.

Na het eten ben ik, na afscheid te hebben genomen van Ayaz en Heleen naar huis gegaan om daar al het natte goed te gaan wassen en om lekker nog even voor de tv te hangen.. te beseffen dat het leven meer dan goed is.









en nog wat leuke muziek over de regen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten