dinsdag 17 augustus 2021

Azteken in Leiden


Ik had er naar uitgekeken deze tentoonstelling, ik kon eigenlijk niet meer wachten, aangezien mijn huisje word schoongemaakt en ik daar alleen maar bij in de weg loop, bedacht ik me, wat kan het mij schelen ik ga naar deze tentoonstelling in Leiden.

Zo heb ik de twee tentoonstellingen die ik wilde zien in Leiden gezien, nu heb ik nog een aantal dingen op het programma staan in Amsterdam, Utrecht etc maar ik denk dat dat wel na de vakantie zal gebeuren

Dus vol goede moet vertrok ik naar Leiden, was iets te vroeg en dat was op zich niet erg, want dan kon ik mooi even in het restaurant wat gaan eten, daar ging het al mis, want het restaurant was gesloten, maar niet getreurd, we gingen maar weer gewoon naar buiten, lekker een appel zitten eten in de zon en eindelijk mocht ik dan naar binnen..  ik heb er naar uit gezien.

Bij de kassa kreeg ik al te horen dat het erg druk was bij deze tentoonstelling en dat ze graag wilden dat we afstand bleven houden, nou dat vind ik geen probleem, wat wel een probleem is is de ander.. die daar niet op let.

Binnenkomst in het museum, is als vanouds je gaat naar de tentoonstellingsruimte, en mijn ervaring is dat vaak de tentoonstellingen in dit museum uniek zijn opgebouwd, prachtige vormgeving, zo ook dit keer, alleen was men niet zo bewust van de anderhalve meter cultuur, nauwe gangetjes soms, een ruimte waar een prachtige presentatie werd gehouden over de zonnensteen die er ook stond,  maar dan nog geen 1,5 meter afstand mogelijk.. maar goed. daar hou ik nu over op.

Dat wat er te zien was is indrukwekkend, zeker de steen maar ook de ruimte waar dingen van menselijke materiaal werd tentoongesteld. Wat ik altijd wel een klein nadeel vind is dat er zoveel te lezen is, in het begin doe ik dat altijd wel , maar na verloop van tijd, zeg 2 teksten, dan haak ik af en dan wil ik alleen maar zien.

Toch was deze tentoonstelling, ondanks dat je 3 euro toeslag moest betalen op de  museum jaarkaart, voor mijn gevoel erg klein, ik denk dat we vooral betaalden omdat deze tentoonstelling bijzonder is met spullen uit Mexico die eigenlijk nooit de grens over gaan,  maar nu dus wel.

Kortom het was aardig om te zien maar dat wat ik dacht te zien heb ik helaas niet gezien, dat vind ik wel jammer... maar gelukkig verschillen we van smaak en kan het best zijn dat iemand anders hiervan geniet.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten