woensdag 21 april 2021

zelftest

 
Ach je hoort mijn niet klagen, ik geloof altijd nog dat er achter alles iets goeds zit, of in ieder geval goed bedoeld is, maar of het nu echt zo handig is vraag ik me soms af..

Zo ook nu.
ik ga niet beginnen over de Fieldlaps, over het inmiddels afgezegde 538 feest, over de inentingen van de Top Atleten, die tenslotte ook iets doen voor de maatschappij ze hebben een cruciaal beroep, dus tja wie ben ik om te oordelen over de inentingen van de sportmensen, die anders niet op  reis kunnen. 
ik hoor het, ik lees het en denk.. okay het is iets wat voor mij onbegrijpelijk is, maar er zit vast een goed doordacht plan achter.. 

Je zal mij niet horen praten over de vele kosten die deze dingen allemaal kosten, tenslotte hebben wij geen economische crisis...gaat het heel goed in Nederland zoals blijkt.

Maar waar ik toch wat aandacht aan wil besteden is de 9,zoveel miljoen dat is geïnvesteerd in de zelftesten.. ik begrijp dat niet zo goed, zal aan mij liggen, maar ik denk met mijn naïef kijk op de wereld, waarom???

Wat is het voordeel van de zelftesten, want hoe gaan we die nemen vraag ik me dan af,, doen we het goed, ondanks de vele omschrijvingen en gebruiksaanwijzingen..  
Natuurlijk is het een goed idee om deze in te zetten in het onderwijs, maar zou het niet gewoon veel handiger zijn ook vanuit het economisch oogpunt om de docenten, het onderwijzend personeel, etc gewoon snel in te enten.. dit omdat dan de economie ook weer gewoon kan draaien ,want kinderen krijgen les en ouders kunnen naar hun werk. Is toch eigenlijk veel handiger dan die miljoen uit te geven aan een zelftest die elke docent 2x per week preventief kan doen. 

Wat een gift is dit, en wat een geld.... alleen zo jammer dat het zo laat komt..  net vlak voordat bijna half Nederland is ingeënt terwijl   er al tal van collega's uit het onderwijs zijn  geraakt door het virus, zelfs een paar die op het ic hebben gelegen en nog steeds niet meer aan het werk kunnen.

Daarnaast voelt het voor mij al een soort van paniekvoetbal, men overziet het niet meer en geeft een soort van zoethoudertje aan de docenten.... zodat we in ieder geval het gevoel hebben dat we er toe doen... 

Dit in vergelijking met waar ik het niet over wil hebben zoals ik al schreef, is het toch wel heel schrijnend dat deze testen eigenlijk niet eens 100% zekerheid geven of je negatief bent.. Het belang van Cruciale beroepen is kennelijk iets wat van korte duur geld.. kennelijk is ineens het voetbal, de Olympische spelen cruciaal...   kortom een kat in het nauw maakt rare sprongen. .. maar we zullen er blij mee zijn  en ik ga het ook zeker gebruiken..

hoop alleen dat ik het beter ga doen dan op onderstaande foto



Geen opmerkingen:

Een reactie posten