dinsdag 13 april 2021

buren..

 

Terwijl ik prachtig liep te wandelen naar huis zag ik ineens vlak bij mijn huis bovenstaande plaatje.

Ik kon het niet laten om hiervan een foto te maken. 

Terwijl ik me dus installeerde om deze foto te maken, kwam er een man aan en die ging ook staan te kijken maar begreep niet wat ik nu zag. voor hem waren het twee broedende vogels, echter voor mij was het meer dan dat , veel meer zelfs

Ik zag meteen de bouw van de nesten, en de twee moeders uit twee verschillende culturen die naast elkaar wonen en beiden hoogzwanger die af en toe met elkaar praten en gezellige onderonsjes hebben.

Mensen die mij kennen weten dat vaak mijn fantasie op de hol gaat met mij en dan ik dan dingen zie die er niet niet zijn, maar ik zag meteen ook een afspiegeling van de maatschappij die gelukkig steeds kleurrijker word en steeds meer diversiteit geeft., ik geniet ervan en dan vind ik dit beeld van twee aanstaande moeders die op hun nest zitten te broeden daar een mooi voorbeeld van


Herinner me nog de tijden dat deze twee vogels elkaar het water uitvochten omdat men niet in elkaars territorium mocht komen en nu zie ik dit dus.,  ineens zie ik dus dat de vogels naast elkaar zitten te broeden, het zou me niet verbazen dat als de kleine purkjes er zijn ze ook nog samen gaan zwemmen en dat hun kleintjes ook nog met elkaar gaan spelen en zwemmen, dat zou pas echt mooi zijn.

Dat af en toe de ene moeder even de jonkies van de andere moeder onder haar vleugels neemt omdat die ander het even niet ziet zitten of een boodschap moet doen....  kortom ik vind dit een hoopvol beeld



Geen opmerkingen:

Een reactie posten