donderdag 8 april 2021

ze kan het niet laten...

 


Dat ik een niet alledaagse moeder heb zal inmiddels wel bekend zijn.. ik heb dat wel eens eerder verteld. Ze is een bijzondere vrouw die elke dag nog de vruchten plukt van het leven en het mogen leven. vooral dat.

Sinds ze in Musselkanaal is gaan wonen heeft ze haar motto, niet zeuren en klagen maar actie in de praktijk gebracht.

Ze vond het op een gegeven moment saai, dus ze stelde voor om maar eens een koffie drink ochtend te organiseren in het dichtbij gelegen lunchroom. Ze is naar de eigenaar gegaan met dit voorstel, ze zij meteen het hoeft niet zo moeilijk te zijn, jij zorgt voor de koffie en de thee, en een koekje, vooral dat koekje was belangrijk, ik zorg ervoor dat er elke donderdagochtend rond 10,00 een aantal mensen komen te koffie drinken, en als je er een speciaal zaaltje voor hebt dan is het helemaal mooi...
En ze kreeg het voor elkaar.. want het loopt als een trein, nu even wat minder maar nu de meeste mensen die bij het koffiedrinken kwamen gevaccineert zijn kan het volgens haar binnenkort wel weer starten.. 
Ze vind nog steeds dat er veel te weinig gebeurt voor mensen van haar leeftijd. dus bedacht ze, en ik zie altijd haar kraaloogjes gaan glimmen, als ze weer wat bedacht heeft, namelijk de Bingo, ze vond dat de Bingo, gewoon gezellig moest zijn, en dat de prijsjes gewoon dingen zijn die men kan gebruiken, dus geen dingen die men uiteindelijk weggooit, maar een pak koekjes, een pak koffie etc dat zijn de prijzen die ze belangrijk vind. soms een plantje, soms zoals rond de kerst iets voor de kerst etc.. maar altijd leuke prijsjes die niet veel kosten. ze is ook langs diverse winkeliers gegaan voor prijsjes, ze kreeg bonnen van bijvoorbeeld 12,50 en dan vroeg ze of het 5 bonnen mochten zijn van 2,50 want dan kon ze meer prijsjes uitdelen en dan kreeg de plaatselijk middenstand weer meer klanten en gingen ze dus eigenlijk meer verdienen want niemand koopt iets voor 2,50 het word altijd meer,.. dus dat had ze ook voor elkaar.
Zo ook de prijsjes, en de bingo loopt, nu even niet maar dat gaat weer lopen, en de mensen gaan er graag naar toe, mede omdat mijn moeder heel gezellig is, het goed georganiseerd is, maar ook omdat de prijsjes zo handig zijn en praktisch en altijd ingepakt zijn, je weet dus niet wat je wint.. dat maakt het voor menig mens extra leuk en spannend.

Nu heeft ze tijdens de lockdown bedacht dat er maar eens wat gebeuren moest met de jeu de Boele baan die er ligt. Er gebeurt niets mee, dus ze wil heel graag dat dat start.. en dan gaan die oogjes weer glimmen en ze denkt en bedenkt en voor je het weet heeft ze het geregeld, via via zocht ze iemand die uitleg van het spel kan komen geven.. tevens heeft ze een man weten te strikken die de administratie gaat doen, ze zorgt voor koffie en thee via de man die ook koffiedrinken doet, maar waar ook altijd de bingo in een zaaltje word gehouden.. dus ze regelt het wel heel goed.

Ze is dan wel 86, en ik ken weinig mensen van die leeftijd die nog zo vol op in het leven staan en zo vreselijk actief zijn als zij.. en ik hou daar van. ze regelt het en zorgt dat het van de grond komt
Maandag over een week word de jeu de boele baan officieel geopend en ze heeft al de pers ingelicht. ze wil daar publiciteit aan. kortom haar raderen draaien weer volop en ze gaat er weer voor..

Ik vraag me alleen nu af wat het volgende plan zal gaan worden, omdat ze nog steeds heeft over dat de jeugd zo weinig te doen heeft in dat dorp en of ze niet.. en dan gaat ze los. ik denk dat er nog wel iets gaat gebeuren waardoor de jeugd ook meer afleiding krijgt.. 
we wachten af

die moeder van mij zit nooit stil en heeft altijd wel wat om handen.. 
wat hou ik daar van



Geen opmerkingen:

Een reactie posten