zaterdag 17 april 2021

Your Honor ( tv serie/ netflix)

 

Sinds een paar weken zit ik me te verheugen op de woensdagavond, op Net 5 zenden ze sinds kort mini series uit.. en na een prachtige serie over 3 vriendinnen die samen ten strijde trokken om elkaar te helpen met foute mannen, wat ook een spannend verloop had. zit ik nu helemaal gekluisterd aan de buis bij Your Honor,  wat een prachtige serie..... en wat raak de vader klem in zijn liefde voor zijn zoon en hoe zit hij in de tang van de gang van zaken.. afschuwelijk.. maar wat je ook ziet in de serie is dat hoe goed je het ook bedoelt het is een soort van kettingreactie en het heeft allemaal gevolgen voor iedereen  en de maatschappij. Maar ook hoever de macht van een drugskartel leider. hij bespeelt complete politiekorpsen zelfs rechters laat hij oppakken omdat hij niet wil dat zij de zaak van zijn beschuldigde zoon van moord,  doen omdat hij dan gaat verliezen... kortom het is een beklemmende serie en als je hem nog niet gezien hebt , kijk hem terug het zijn 10 afleveringen  van ongeveer een uur maar zo boeiend om te zien

 recensie van de serie

‘Oh what a tangled web we weave, When first we practice to deceive’.

Your Honor met Bryan Cranston: waar gaat het over?

Eerst even voor de mensen die zich nu achter het oor krabben en denken: ‘Wie is in vredesnaam Bryan Cranston?’ Bryan Cranston is de acteur die beroemd werd met zijn rol in Breaking Bad. Daarin speelt hij een goedmoedige scheikundeleraar die kanker krijgt, en vervolgens op het criminele pad belandt.

In de serie Your Honor met Bryan Cranston is er iets soortgelijks aan de hand: een brave burger, een rechter nota bene, doet dingen die niet mogen door de omstandigheden.

Hoe ver ga je voor je zoon?

In de serie Your Honor speelt Bryan Cranston, Michael Desiato, een rechter in New Orleans. Hij is rechtvaardig en rechtlijnig. Eén van de ‘good guys,’ die zich echt verdiept in de verhalen en gedachten die voor hem verschijnen. Op een kwade dag veroorzaakt zijn zoon een dodelijk auto ongeluk waarbij een jongen omkomt. Hij vlucht in paniek, en laat de jongen liggen. Vervolgens blijkt de verongelukte jongen de zoon van de maffiabaas van New Orleans!

Michaels eerste reactie is om met zijn zoon naar het politiebureau te gaan. Maar eenmaal daar realiseert hij zich wie de verongelukte jongen is, en maakt rechtsomkeert. Vanaf dat moment zet hij alles op alles om de sporen van zijn zoon te wissen, want hij weet dat zijn zoon er anders aan gaat.

Dit zet vervolgens wat je noemt een afschuwelijke ‘unfortunate series of events’ in beweging.

De twee thema’s in Your Honor met Bryan Cranston

In verband met spoilers durf verder niet veel te vertellen, maar ik zou zeggen dat de volgende thema’s spelen in Your Honor met Bryan Cranston:

  • Hoever ga je om je kind te beschermen?
  • Het pad van bedrog is glibberig, en als je er eenmaal op bent, gaat het van kwaad tot erger.

Mijn conclusie over Your Honor met Bryan Cranston

Ik vond het een deprimerende serie! Wat een narigheid zeg. Enerzijds begreep ik het verlangen van rechter Michael Desiato om zijn zoon te  beschermen. Anderzijds voelde ik afschuw en ontzetting vanwege de gevolgen voor anderen. Het is feitelijk gewoon een uitzichtloze situatie. Zoals ze in het Engels zeggen:

‘Damned if you, damned if you don’t.’

Blij word je dus niet van deze serie.

Tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik het einde heel goed vond. Ik vond de afloop van de serie ‘kloppen’.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten