donderdag 1 april 2021

Pieterpad ( Alphen aan den Rijn- Groningen)

 

1 april je gelooft het niet, maar dat is de dag dat ik naar Groningen vertrek met de trein, ik ben al begonnen met inpakken ver voordat ik zou gaan. Alles uitgedacht en ook meteen maar met de rugzak op  gaan oefenen. Ben natuurlijk naar school gelopen zoals het hoort, zie het zelf als een soort van warming up.. daarna van school naar het station.

Aangezien het plan is om gewoon van stad naar dorp etc. te lopen, leek het mij verstandig om daarom de auto niet mee te nemen. Dat gaf me teveel ballast en ik dacht als ik het nu zo ga doen dan komt het wel goed.. 

Dit keer ga ik alleen lopen, mede omdat Susan niet meer mee gaat lopen met deze wandeltocht. maar ik altijd iets heb van je begint aan iets en zo lang ik het nog kan dan blijf ik lopen.. hoe dan ook.

Daarnaast is het lopen in je eentje ook wel lekker, ik doe tenslotte niet anders en je kan je eigen tempo bepalen en ook wanneer je je pauzes neemt nu kan beslissen om bijvoorbeeld na 15 km gewoon lekker te gaan zitten, mijn kopje thee te drinken, mijn lunch te eten etc... en dan weer verder gaan, wetende dat ik nog maar 6 hoef of 3 ik kan dat helemaal bedenken.

Ik laat natuurlijk geen kans voorbij gaan om in mijn geliefde stad uit het verleden nog een nacht door te brengen, en ook om mijn avondeten te halen bij restaurant Lust, waar je heerlijk kan eten, weliswaar ontzettend verantwoord, maar voor een wandeling is dat niet erg, dat is alleen maar goed en voedzaam en zeker goede basis voor het wandelen wat dan gaat beginnen. 

Had al besloten dat ik vroeg wil ontbijten en dan ook vroeg op pad wil.. zodat ik lekker relaxt kan lopen,  zo wil ik het ook gaan doen als ik terug ga, vroeg starten want ik moet natuurlijk wel op tijd terug zijn in Alphen wegens de avondklok

Van te voren alles goed doordacht en overwogen wat nou handig zou zijn om mee te nemen, het is gek, ik kom toch op een slordige 5 kilo op mijn rug met dingen die echt mee moeten, en dan is de kleding niet eens de hoofdzaak maar dingen als een thermosfles, opladers, een extra dubbel stekker omdat de ervaring leert dat men in hotels vaak maar 1 stekkerdoos heeft en dus kan je eigenlijk niets opladen..

Daarnaast natuurlijk flesje water,  en een mini bestekje... voor de rest  niet eens zo veel en toch is dat heel snel  5 kilo, en natuurlijk op dringend advies van een collega een tekentang ik heb maar gekozen voor de tekenkaart. Klein handig en je kan hem overal kwijt. prima volgens mij

Na schooltijd ging ik dus lekker naar het station, twee dagen van te voren had ik al mijn ov kaart opgeladen zodat ik gemakkelijk weg kon. en zeker wist dat er genoeg op stond. 

De voorbereidingen maken het toch altijd extra leuk om te gaan vind ik, dat is al bij voorbaat genieten,

en dan is het ineens echt zover ik ga het echt doen.toch moet ik  toegeven dat e een stukje spanning zit. Het is best wel vreemd om zo een keer op vakantie te gaan, met alles op je rug, en dat als het zwaar is je toch jezelf er door heen moet halen, niemand anders zal dat doen. Maar dit is wat ik wil, dat weet ik dus we gaan de uitdaging aan met zowel de weergoden als met ,mezelf. Het gewicht voelde zwaar, maar ik besefte me ook ineens dat ik nog veel zwaarder ben geweest dus ik moet niet zeuren alleen zat het toen niet op mijn rug maar over het hele lijf met als centrale punt mijn buik.. dus tja.. het is nu eenmaal zo dat ik het hier mee moet doen, en een leer voor mij of ik dit kan en of ik misschien een volgende keer minder mee moet nemen?

De treinreis is ook vreemd ineens bijna 3 uur dat kapje voor je gezicht..niet echt prettig.maar ook dat went.

Dwalen door Groningen zie je toch weer veel nieuwe dingen. Of zou dat komen omdat de zon schijnt . Ik heb een eenpersoons kamer met dito bed. Zal ff wennen zijn ben bang dat ik eruit ga vallen of zo. Maar dat merken we vanzelf . 

Lekker het eten gehaald bij Lust en terug naar de hotelkam r. Lekker zitten eten, daarna lekker blog geschreven en gegeten.  Dus dat was ontspannen. 

Besef me dat mondkapjes ook een groot voordeel hebben , ik zing nogal vaak, nadeel is wel,  ovals ik in de trein ervoer, je moet een kuchje doen en zo af en toe komt er dan een stukje slijm mee.. zoals dit keer. In het mondkapje. 

Aangekomen in Groningen naar het hotel, prima kamer, niets teveel alles aanwezig behalve dat de tv het niet doet helaas. 

Heerlijk eten gehaald bij Lust, een aanradeer, daarna lekker op mijn kamer genoten van de rust en kalmte en toch maar een film  bekeken van Jumanti 






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten