donderdag 2 mei 2019

Rome dag 7


(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Napels en naar Rome.. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)


Omdat we niet echt het Vaticaan in wilden maar wel het museum, de Sixtijnse Kapel schijnt tegenwoordig verre van mooi en leuk te zijn, je word als een soort kudde doorgedreven dat je amper de tijd hebt om te kijken.. dus die slaan we over..    nou niet dus we moesten er hoe dan ook doorheen. En we zagen dat het goed was.. Maar er is een schilderij met wijsgeren die Christian graag wil zien, aangezien ik wel in het museum ben geweest maar ook niet alles heb gezien omdat de gids heel lang in de tuin bleef hangen en maar vertellen over de tuin..  hoe mooi en bijzonder het was, tevens de verbouwing in het Vaticaan  heb ik lang niet alles gezien. Dus dat stond ook op ons programma. 


Christian en ik hadden het over de sirenes van de ambulance, je hoort ze veel, ik vind het doedelzakken geluid, Christian denkt aan Tarzan.. leuk dit soort vergelijkingen. We hebben al vroeg ingecheckt, dat ging goed gelukkig, voordeel als je vroeg wakker bent.

Het inchecken al gebeurt ging snel om 4 uur was ff wakker dus meteen geregeld . We waren snel vandaag om 7.15 op, half 8 de deur uit, om 7.45 ons dagelijks portie droog brood gehaald, om 8.30 in de wachtrij voor het Vaticaan,  tot minimaal 10.00 ach ik heb in beroerdere rijen gestaan nl bij Versailles 3 uur in de brandende zon.. wat een ellende 😮 dus dit valt mee. Scheelt weer het is niet warm en maar 1 uur dus snel.werden 2 uur, maar in de zen en mind full modus staan is het zo voorbij, je mijmert wat, je ziet een vliegje, vliegje  wordt opgegeten door een vogel.. er komt een man aan wil folder van pizzeria geven.. ik schud nee, zeg vriendelijk no thnx .. man dringt aan, ik nog een keer heel vriendelijk mind full no thnx, man dringt nog meer aan, ik heel mind full... nou hou je  op zeur, anders dow ik die flyer in je waffel.. heel mind full het hielp...

Christian maakte de slimme opmerking,  voor we wegingen, zal wel in de naam zitten, in de naam Harry komt het niet op om na te denken, die raast vaak als een blind paard op zijn doel af, neem een lange broek mee, misschien mag je er niet in met je korte broek. Zit dus nu met 5 kilo op mijn rug, broodjes, ander half liter water, wat extra dingen die je niet nodig hebt maar zo blij mee bent dat je het bij je hebt. Gelukkig alle gevonden stenen al in de koffer gedaan.

Tevens de stink t-shirts in een la gepropt, zodat ik ze kan laten liggen.
Gisteren waren we het zat hebben schone handdoeken gepakt en in een kast op de gang toiletpapier gehaald, bleek gewoon te mogen😀 niet uitgelegd was...

Het is een beetje een hak op de tak blog, maar goed wij het museum in om meteen te belanden in mijn favorieten.. de standbeelden, prachtig ik herkende Hercules, ik herkende  DIV keizers erg leuk. We hebben er 6 uur doorgebracht, geweldig.. zoveel te zien maar het is overzichtelijk, erg mooi ook.. duidelijke route en je bent zo waar je wilt zijn. Sixtijnse kapel erg druk en de indruk was nu anders. Dan de eerste keer, Ps we konden er zo in met onze korte broek, heb ik de hele. Dag met een lange broek op mijn rug gelopen... slim???


We hebben echt alles gezien, daarna zijn we nog de engelenburcht op geweest, mijn berini mysteri is klaar, alles uit het boek gezien. Rustig naar het hotel, inpakken, neem weinig mee terug behalve veel stenen... en daarna pizza een roma bol. Mozzerela in tomatenrijst en dan uit de frituur, geweldig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten