zaterdag 25 mei 2019

Rondreis Spanje dag 6 (Granada)

(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje door Andalusië . soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Gisteravond met de twee jongsten mannen en kitty wat gaan drinken in de stad, het was geweldig leuk, heerlijk zitten praten, gelachen etc. Wat een mooie avond.

Vanochtend vertelde Kitty mij tijdens het ontbijt dat ik een fout had gemaakt, namelijk dst ik
Josephine had geschreven als de vrouw van Ferdinand maar het is Isabel, ook weer rechtgezet.

We moesten vroeg op, gingen naar het Alhambra. Dit schijnt geweldig te zijn, de regels zijn steng wat dus betekent dat alles een tijdslot heeft, dus als je iets te laat bent dan kan je er niet in. Dan moet je een nieuw kaartje kopen, het kan ook zijn dat je ineens bij een
Controle je paspoort moet laten zien, omdat de machine dit aangeeft. , en natuurlijk gebeurt dit bij mij. Geen punt ik ken mijn leven en dit hoort er dus gewoon bij.

We konden naar binnen en de tuinen mochten we als eerste binnen, de gids vertelde de prachtigste dingen, indrukwekkend al ben ik meer dan de helft vergeten😀 eigenlijk bijna alles, maar er waren prachtige plaatjes te schieten van bloemen. Ook vreselijk gelachen met Stephan, 1 van de jonkies van de groep die samen met Brian met deze reis mee zijn vanuit Kras en Tui. Leuke en gezellige gasten.  Hij maakt foto’s voor op de websites en voor de brochure voor deze reizen.

Het gebouw is bijzonder om te zien het paleis en de voorportalen, prima om te zien al moet ik toegeven dat de moskee met daarin de kathedraal voor mij het hoogtepunt was van deze reis, zo mooi.Het Alhamra viel me wat tegen, mede omdat ik er meer van verwacht had. Het deed me weinig het gebouw, terwijl er wel hele mooie dingen te zien zijn.  Misschien te verwend.

Na dit bezoek zijn we naar beneden gelopen, onderweg kom je steeds zigeunervrouwtjes tegen die je takjes rozemarijn aanbieden, als je dat aanneemt dan kost het het geld, dus moet je dat weigeren, maar we werden wat melig met elkaar, dus op een gegeven moment zei Stephan voor de gek zal ik bij de volgende een takje van de heg aanbieden om te ruilen, dikke lol samen.

Op het plein aangekomen zijn we met z’n vieren de stad verder in gegaan. Stephan en ik zijn eerst samen nog ff naar het hotel gelopen onze rugzakken wegbrengen. Kitty en Brian bleven achter op het. Plein op ons wachten. We zijn in de tussentijd nog even een Farnacia ingelopen omdat ik nog wat dozen paracetamol mee wil nemen , maar de man sprak alleen maar Spaans, vind ik bijzonder als je in  een zaak werkt waar mensen komen uit alle landen, en dat je je Engels niet beheerst. Bijzonder ook. Mede omdat het een toeristen stad is en he dus best op een belangrijke plek werkt. Maar goed misschien is dit mijn beperking.

Nadat we weer samen waren zijn we ergens gaan eten, een kaasplankje en de anderen  namen
ook nog een visplankje.

Daarna de Kathedraal bezocht, erg mooi en leuk, indrukwekkend ook, mooie dingen te zien.daarna dwaalden we nog verder door de stad, gekeken naar een echte Spaanse bruiloft. Erg mooi om te zien. Nog met elkaar wat gegeten waarna we terug gingen naar het hotel, waar Stephan zich ging omkleden    Om mee te gaan naar een Flamenco avond. We hebben hem uitgezwaaid, daarna nog met zn drieën op het terras gezeten. Ik ben wat vroeger naar het hotel gegaan omdat ik nog deze blog moest schrijven en lekker in bad wilde. Kitty en Brian morgen een mooie dag gewenst Kitty gaat met een excursie mee de bergen in, Brian blijft ook in de stad net als ik, maar ik wil een museum
Bezoeken, hij niet dus ik ga eerst uitslapen en daarna lekker de stad in.

Het was weer een leuke dag zo .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten