dinsdag 14 mei 2019

Musselkanaal


Het is Moederdag en dus is het de gebruikelijke dag om naar het hoge noorden af te reizen.. mijn moedertje van 84 is er nu nog en ik hoop dat ik nog lang van haar mag genieten.. dus het is geen opgave om te gaan, er te zijn en terug te gaan.
Musselkanaal is slechts 2,30 min rijden vanaf mijn huis.. dus het is 5 uur in de auto.. Ik ken mensen in het Westen van het land die dat ver vinden. maar tja. als je niet anders gewend bent is het inderdaad ver.. maar voor mij is het gewoonte. Jarenlang ging ik om het weekeinde terug naar Groningen naar mijn toenmalige lief.. ik reisde met de auto vertrok om 20.00 net na de files en daarna als een speer door via Joure naar Groningen om er om 22.00 uur aan te komen. erg leuk en goed te doen.. dat wel. Terug op zondagochtend zat ik om 6.30 in de auto en reed ik terug door de polder, heerlijk rustgevend omdat er bijna geen verkeerd was.. het kon gewoon.. genieten. onderweg
om zo een dag thuis te hebben.. achteraf besef ik dat het zo vroeg weg gaan op de zondag bij mijn toenmalige lief eigenlijk al een signaal was dat het al over was tussen ons.. anders zou je er niet genoeg van krijgen om bij je lief te zijn.. ik wilde alleen maar weg.. zo snel mogelijk.

maar goed terug naar Musselkanaal, het is even een eindje.. de snelweg tot aan Emmen is goed te doen maar het stuk vanaf Emmen naar Musselkanaal is een ramp. is een lange weg. dat schiet niet echt op om eerlijk te zijn.  maar goed als dat stuk zowel op de heen als terugweg achter de rug is dan.. is het karren dan is het 130/140 op de snelweg tenzij, juist van die zondagsrijders ook aan het rijden zijn dan is het heel anders.. 
maar goed we gaan naar moeders want ze is er nog gelukkig.

Mijn moeder had aangegeven dat ze niets wilde, .. alleen een klein bosje bloemen.. nou ja als je bij de benzinepomp staat zijn het of hele grote boeketten met heel veel bloemen en die kosten al gauw 19 euro en als je ze met een bakje of vaas neemt kosten ze maar `13 dus de keus was gemakkelijk dan maar een bakje.. dus geen vaas maar een bakje. kan ze ook bonbons in serveren.toch

Mijn moeder had speciaal voor mij puddingbroodjes gehaald omdat mijn vader die zo geweldig lekker vond, hij was er gek op en dus kreeg ik ze nu ook.  het is een feest om deze krengen te eten, je zit totaal onder de poedersuiker.. tot over je oren en al je kleding is gewoon wit.. gelukkig had ik geen roos.. zullen we maar zeggen..

Het was zoals altijd erg gezellig veel te veel zoet gegeten. het is zo mooi om te zien hoe mijn moeder geniet dat ze haar zoon zo kan verwennen.
Met mijn moeder even nog een rondje gemaakt om te kijken op diverse plekken. mijn moeder was totaal verrast door de moderne technieken dat ik bv de route kan volgen met mijn horloge maar ook dat ik er mee kan bellen, dat ik Siri heb. ze heeft met grote verbazing gekeken en was onder de indruk

Bij thuiskomst lekker soep gehad met daarbij broodjes met kaas, ze had natuurlijk weer veel te veel gehaald, gevolg dat er dus een overschot is dat mee moest naar Alphen, en ik heb het maar in de diepvries gegooid zodat ik ze kan gebruiken voor Spanje en Parijs, in het vliegtuig en trein etc.

Om half 6 terug naar Alphen en het zat mee, niet zo druk dus om half 8 stond ik voor mijn deur. en nog even moeders gebeld en de dag was om heerlijk






Geen opmerkingen:

Een reactie posten