dinsdag 21 mei 2019

Rondreis Spanje dag 2 ( Ronda-Jerez de la Frontera)

(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Spanje..... soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Vroeg mijn hemel wat is dit vroeg, 7.15 uit bed, dacht dat ik vakantie  had maar dit is werken, heel hard werken. Gelukkig niet veel uitgepakt dus dat is prima geweest, het eerste souveniertje is al achtergelaten. Hotel prima voor 1 nacht, niet meer in ieder geval, gehorig gisteravond dacht een Chinees meisje mij een serenade te moeten brengen om 23.00, dacht het niet, raam open en heel liefdevol naar beneden gekeken en nee geschut..... als het een Chinese jongen was geweest okey wie weet.... maar dit niet. Goed geslapen, ontbijt ach ze doen hun best dus dat is aardig en het vult.

De groep blijkt in de contactmodus te staan gevolg ook het zgn visvrouwtje met slechte adem en hese stem die heel graag contact wil behoorlijk aan het mengen is.. ze doet het goed hoor, ze weet hoe het moet via de regels van de sova... zoekt het juiste moment, zoekt een gezamenlijk onderwerp en daar is de cursus voor haar gestopt.... daar weet ze het niet verder.

Maar het mag de pret niet drukken we genieten. Inmiddels al twee steentjes mee 1 uit Malaga en nu 1 uit Romda. De stad, de oude stad is aardig, het gaat eigenlijk om de kloof, is indrukwekkend om te zien en hoog. We zijn dan vrij gelaten en door de stad gelopen, we hebben de kerk bezocht, ik ben de toren in gegaan ook leuk om de omgeving te zien. Daarna beneden diverse foto’s gemaakt en natuurlijk een kaarsje gebrand, moet  altijd om dankbaar te zijn voor wat ik heb en hoe het leven gaat. Denk dat altijd naar vragen ook wel vermoeiend is.  Daarna nog een stukje gelopen en uiteindelijk ergens een broodje gekocht en op een prachtig pleintje zitten eten heerlijk een broodje met kaas.. het kan dus. Daarna terug naar de bus op naar de volgende plaats.


We hebben een sherry en brandy branderij gezien, leuk om wat info te krijgen over hoe men Sherry maakt, ook over het verschil tussen brandy en sherry. Het was boeiend . Meer boeiend was de proeverij, vooral hoe men reageert op de diverse smaken en sterktes. Geniaal heb genoten vooral van hoe men reageert, de loskomende tongen geweldig. Als niet alcohol gebruiker een waar feest en veel chantage materiaal. We gingen daar ook nog naar de wall off Fame waarbij op diverse ( lees heel, heel veel) vaten namen stonden van bekende  mensen. Aangezien ik toch ook wel bekend ben heb ik ook stiekem op een vat gezet Harry was here. Foto is te zien op Facebook 😀😀

Daarna naar Sevilla, al eerder geweest en mooie stad. Prachtig hotel en mooie kamer. In de avond uit eren met elkaar prima restaurant en goed eten, veel te veel kan geen eten meer zien.

Daarna een wandeling door de stad en terug maar het hotel een korte nacht tegemoet






Geen opmerkingen:

Een reactie posten