zaterdag 18 mei 2019

JA Hoor



Zoals al een eeuwenoude traditie verteld.. je schopt een ABRI in elkaar als je wint of als je verliest.. het maakt niet uit je doet het gewoon.. uit blijdschap of uit frustratie... ( de traditie die ik bedoel is die natuurlijk bij voetbal...)

Gelukkig zit dit niet zo in mijn genen en ach waarom zou ik ook de boel slopen... maar de neiging is er nu wel.. terwijl ik dit blogje schrijf zitten we nog in zaterdagmiddag aan de grote vooravond van dat het moet gaan gebeuren.. Duncan gaat presteren en hopelijk zuiver en mooi en nog beter dan de halve finale.. dat hij nog meer boven zich zelf uitstijgt. want het zou toch bijzonder zijn als een onbekende zanger, dank zij ILSE de lange, ineens blijkt goud te hebben..  Ik ben nu al voor dat zij vanaf nu de kandidaten uitzoekt en ook  meteen begeleid. dat kan zij als geen ander.. perfecte zoals zij is. maar ook dan komen we eindelijk af van de verschrikkelijke keus van Jan Smith..  laten we wel wezen de drie dames die zongen waren ook niet echt mijn keus.. en Waylon de laatste keer heb ik uit pure nijd niet het nummer gekocht omdat ik het een walgelijk nummer vond maar ook achteraf zijn gedrag op het songfestival. de gekwetste man, boos op alles en nog wat.. verwend reageren omdat iemand iets niet zegt wat hij wil dat ze zeggen... kortom het was een aanfluiting. ik heb met plaatsvervangende schaamte zitten kijken naar deze  songfestival.. maar goed als Duncan nu wint.. dan  is alles goed en vergeven.. we zullen het zien..

Maar om even terug te komen op de ABRI, ik heb de heel buurt afgestruind en een prachtige gevonden om mijn frustratie of mijn blijdschap op bot te vieren. dus als er morgen 1.. 2 .. 3 abri's er wat minder leuk uit zien...  dan heb ik mijn punt gemaakt.

De hele dag toch een soort van nerveuze spanning. maar om de overwinning alvast te vieren hebben vriend Bart en ik om half 10 maar een hazelnootschuimgebakje genomen op de te hopen goede afloop... 

Daarna heb ik gesport, het was zulk lekker weer dat ik dacht weet je wat ik ga maar eens lopen op de loopband in de sportschool, net zo lekker..

Daarna ingepakt voor maandag, tevens de website met Lulu up to date gemaakt, er waren nieuwe plugins geplaatst met als gevolg dat ik dus niets meer kon.. dus tja hulp van Lulu gevraagd die even langskwam en mij vertelde hoe en wat.. ben niet blij met de nieuwe regeling dat je niet meer via foto's via een externe site kan uploaden. vind ik jammer dat vond ik zo lekker en was het ook erg overzichtelijk.

Maar goed het is niet anders de bundel van Napels/Rome is af. nu nog  even aan de slag met de foto's en de flarden voor het symposium van dit weekeinde in Gorinchem.
Om 23.00 kwam Ankie aan om met mij te kijken naar de uitslag van het songfestival.. en wat was het spannend.. soms begreep ik de keuzes niet van de vakjury maar dat maakt niet uit de Televoters maakten alles goed... We hebben gewonnen.. we zijn door.. we kunnen het en volgend jaar is het in NEDERLAND. ... en laat aub Ilse zich er mee blijven bemoeien die kan dit. die kent het vak en weet mensen goed te begeleiden..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten