vrijdag 3 mei 2019

Rome dag 8


(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Napels en naar Rome.. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Nog vroeger dan anders opstaan. we gaan terug naar Nederland.. we vertrekken vroeg en hopen om 12.00 in Nederland aan te komen, dan met de shuttelbus naar de auto. Christian thuis afzetten, en dan terug naar huis rijden om na te genieten van een heerlijke ontspannen week, waarin ik grenzen heb ontmoet en over ben gegaan. waar ik tot rust ben gekomen ,waar ik heb genoten van het weer, de mensen en het gezelschap.. het was een mooie nieuwe ervaring en het was genieten... 

Toch 5.45 is heul heul vroeg... dit is geen vakantie dit is werk... hard werken. Toch kijk ik terug op een prachtige week, veel gezien, veel gelopen, heul heul veul gelopen, maar goed, ook spaarzaam gegeten, wel goed en lekker, 3 ijsjes als bonus in het land van ijsjes is niet veel, maar genoeg, meer dan genoeg, was even wennen een kamer delen maar ook dat is me reuze meegevallen, ik
Heb goed geslapen en prima nachten gedraaid.. niet zo gek was tot op het draad versleten.    Toch zou ik het zo weer overdoen, het was genieten vet gedrukt en met hoofdletters, het scheelde ook dat wij allebei prima konden zwijgen, naast elkaar kunnen lopen, niets zeggen alleen dat wat nodig is. Zo ook op de kamer beiden op de i pad, ik mes op tafel. 2 voor 12, beiden gewoon in onze eigen wereld prima.

Dit keer viel me op dat in Napels men beter Engels spreekt, maar ook de vega kaart beter is. De pizza daar is lekkerder dan in Rome. Tevens opvallend dat Rome, ondanks dat hij groter en een hoofdstad is minder goed met Engels is. Ze zijn ook minder toegankelijk, ze berekenen bij elke boodschap in de supermarkt service kosten omdat ze je helpen bij de kassa, maar je hebt geen keus helaas, je moet afrekenen bij de kassa. Dus is het een keus van wie gun je het. Dat is nieuw voor me. Ken wel de service die je betaald omdat ze je bedienen en voor het bakje droog brood, allemaal prima maar in de supermarkt was nieuw.

Nog ff over het hotel, je huurt eigenlijk een bed, je slaapt er dat is het, toch bijzonder dat je in fel tl licht zit, er is totaal geen sfeer, we hebben op een gegeven moment wel zelf schone handdoeken gepakt we konden bij de voorraadkamer we sliepen er naast, dus dat was handig . En hadden een directe deur vanuit onze kamer er naar toe ideaal, denk dat de hoteleigenaren niet blij waren er lag een grote hoop vochtige handdoeken op onze kamer toen we weggingen.

Het inchecken op Rome ging snel, ideaal, ook de douane ging razend snel. Geen gedoe geweest. De vlucht heb ik half slapend door gebracht en half lezend, spannend boek, muziekje erbij geweldig. Daarnaast kunnen de piloten van Transavia keurig stijgen en landen, zo mooi en goed geen last van mijn oren.

Bij aankomst was het ook meteen duidelijk we konden een bus in en meteen door naar de bagage band, en daar draaide de band meteen door, ideaal. Koffer pakken en gaan.

De shuttle bus liet ff op zich wachten maar was er ook zo, gek om terug te zijn in Nederland. Ook het rijden is weer even wenen, wat rijden mensen hier sloom soms.. ik ergerde me.. en dacht meteen.. leef in het moment wees mindfull. denk nergens aan, denk aan de mooie dingen van het leven.. etc.. heb ik dus ook hartstochtelijk gedaan... nadat ik Christian had afgezet, eerst bij hem even zijn spullen uit mijn koffer heb gehaald, drie boterhammen met pindakaas heb gegeten.. was even vergeten dat op brood ook beleg kan. zo snel went het om droog brood te eten en er voldoende aan te hebben.. heb zelden zoveel gezien en gedaan op een vakantie en zo weinig uitgegeven... ideaal, maar Christian dus afgezet bij de winkel waar zijn nieuwe scooter stond, trouwens in de kleuren van mijn auto.. grappig. ben ik gaan rijden naar huis, meteen verdwaald, maar ook dat is prima.. is genieten van het Nederlandse landschap, wat is het hier groen viel me ineens op. en mooi helder groen. het was allemaal zo helder en mooi.. prachtig. daarna meteen maar naar de Lidl gegaan  in Bleiswijk, daar de boodschappen gedaan en dan zie je ineens hoe druk mensen zijn, hoe druk ze doe met niks eigenlijk, gedoe, bij de kassa, gedoe bij inpakken en uitpakken, parkeren, etc.. bezige bijtjes met eigen dingen.. gehaast.. ik denk dat ik er ook zo weer in zit maar dat is niet erg , ik kan de rust vinden....

Daarna in Alphen naar het postkantoor om mijn korte broeken op te halen die ik besteld had.. ook een maat kleiner en zelfs na Napels en Rome zitten ze prima.. heerlijk. door naar het Kruidvat want de voeten hebben weer de nodig aandacht nodig.. dus heb ik compeat ja hoor is het weer en in Nederland is dat veel goedkoper dan in Italië.. betaal je al gauw ongeveer 9 euro voor een pakje, terwijl hier betaal je er nog geen 4 euro voor. dus ik heb alweer geleerd dat ik dus gewoon dat pakje mee moet nemen en veel pakjes extra...  als ik met Chris op pad ga.

Daarna eindelijk naar huis. de post bekeken, een lief kaartje van een vriendin in de bus. dat ik thuis was, de belatingaanslag was er ook, geen pretje maar een noodzakelijk kwaad, eten gekookt, wederom heerlijk Hollands. aardappels 150 gram, 200 gram groente, en een vega hap.. heerlijk.. gevuld en lekker gevuld verheug me nu al op de kwark en nootjes van vanavond...

Lekker wat lopen tutten met mijn haar en voeten en gezicht en noem maar op. veel gedaan en wat zakelijke dingen gedaan, zoals stikkers besteld en nieuwe postzegels met mijn eigen logo.. wil meer gaan stickeren.. mede met iets groots wat er weer aan gaat komen, zoals je hebt kunnen lezen is het handig om weer wat meer van mezelf te laten zien...

Verder lekker voetenbadje genomen en me maar eens goed ingesmeerd de zon droogt je huid toch wel uit.. ben behoorlijk bruin geworden. heb inmiddels een t shirt onder een t shirt aan.. en zo ook en korte broek onder een korte broek voel me dus nooit naakt.

en ja hoor heel weinig stappen vandaag slechts 7106 en maar 5,7 km dus dat stelt niets voor.. maar ik heb geen ontwennings verschijnselen gelukkig
het is wel lekker zo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten