zondag 31 december 2017

oud en nieuw... maar even aan de hand van wat foto's

 Om  4 uur schrok ik wakker, of beter gezegd schrok ik weer wakker, ik dacht bij mezelf.. okey, ik slaap slecht, heb veel te doen morgen, ik ga maar even niet sporten... dat leek me heel zinvol.
Om kwart over 8 ging mijn wekker, vergeten uit te zetten met mijn niet zo slimme kop, dus bedacht ik  me, ik ga nu meteen het beslag maken voor de oliebollen, dan kan dat lekker lang rijzen.... dus dat gedaan, ach dan kun je ook wel alvast gaan ontbijten, is ook geen punt, en ach dan kan je ook wel even snel wat doen aan je bundel, daarna ga je lekker weer even in bed.... maar om kwart over 9 dacht ik.. kom ik kan ook wel even snel de cross gaan doen.. dat is ook wel leuk en gezellig.

Dus wie zat er om kwart voor 10 in de auto.. juist deze gozer, alles stond klaar voor de oliebollen, dus ik dacht we gaan. 
Bij binnenkomst waren er veel, en vooral de leuke mensen waren er, en de andere leuke mensen waren er helaas niet, maar het was weer leuk met elkaar. 
De wod die we moesten doen zie je hier onder.. en de opzet was. je begon met 1 minuut een plank, daarna deed je 2 keer rennen door de zaal, om daarna weer de plank te doen, en dan ging je naar pressen om daarna weer te gaan rennen en weer de plank.. en zo steeds weer, dus je pakt de nieuwe en daarna ga je terug naar 1 en dat ga je maar doen.. het was slopend maar wel erg leuk.

na de wod nog even staan praten met een sportmaatje en daarna naar huis, meteen maar mijn haar even gewassen, die was weer toe aan zijn opfrisbeurt, dus daarna in mijn traditionele oliebolbakkleding, dus een oude trainingsbroek, die steeds afzakt, een oud t-shirt, een hoofddoek om om te voorkomen dat mijn haar gaan stinken, pannetje met azijn op het vuur, de olie aan, alvast dat wat gesneden kan worden voor vanavond al voorgesneden, ook al bedacht in de nacht, en daarna het bakken. 
 De  drie fases van het bakken. en het is zo leuk altijd om te bakken, dit keer dus maar eens extra mijn best gedaan, voor mijn buuf een grote bak gebakken met veel bollen, ik had met mijn enthousiaste kop 2 pakken gehaald, en dat is veel, net als dat ik veel te veel olie in mijn frituurpan doe, elk jaar weer er moeten maar 4 flessen in en ik doe standaard 5 en een half.. heel dom, dus ik moet altijd met een soeplepel het overtollige olie uit de pan halen. Dat is inmiddels ook traditie geworden. Daarnaast heb ik een andere buuf de mededeling gegeven dat ik wel heel veel oliebollen had en dat ze wat kon komen halen. Ze kwam ze dus ook halen, dus ik heb in de flat twee mensen heel gelukkig gemaakt, ergens zouden we dat vaker moeten doen gewoon de buren even iets brengen en geven als gewoon je bent een buur en ik vind jou aardig en leuk, ik denk dat het dan in mijn flat nog leuker gaat worden.

Nadat alle bollen waren gebakken, tevens de afwas in de machine was gezet die nu dus overuren draait, mijn haar in de opfrisbeurt is gezet, de kamer helemaal klaar gemaakt voor het oud en nieuw. De tafel mooi versierd, tevens, en dat heeft te maken met de bovenste foto. Daar staat heel mooi dat je niet je leven moet dromen maar je droom moet leven. Dus ik heb als opdracht voor de mannen en mezelf dat we dit briefje gaan gebruiken en dat we daarom onze droom voor 2018 schrijven en die we waar willen maken. We gaan dit niet zeggen tegen elkaar, hij gaat in een afsluitbaar kluisje en deze openen we volgend jaar op oudejaarsavond. Kijken wie zijn dromen/wensen waar heeft gemaakt.



Toen de mannen binnenkwamen, hebben we eerst wat koffie en thee gedronken, en natuurlijk de rolletjes erbij met de kniepertjes,  ( voor de prachtige traditie over de rolletjes en de kniepertjes zie de volgende link   ( http://www.nieuwjaarsrolletjes.nl/traditie.html) met de onvermijdelijke slagroom,
Natuurlijk moesten er de nodige nieuwtjes en verhalen uitgewisseld worden.

 Het voorgerecht bestond uit een heerlijke pompoensoep gemaakt door Rick en Chris, ik had dit keer Marokkaans gekookt vanuit de Tajine, een recept wat ik bij een oud leerling van Koerdische afkomst had gemaakt, die hier helemaal enthousiast over was, met couscous. Ondanks dat ik een groter Tajine had gekocht, en mijn hele fornuis had ingepakt met aluminium papier om een grote puinhoop te voorkomen, bleek dit niet effectief te zijn, het eten uit de Tajine is heerlijk maar het geeft me toch een zooi op je fornuis, tevens is het zo dat hij steeds overkookt dus ik word daar niet blij van daarna kwam het toetje van Frans, een prachtige ijstaart in de vorm van een champage fles, met slagroom en tevens met  party poppers. Hierin zaten dan een kroontje en ook meteen het spelletje wie ben ik.
Heerlijk gespeeld met elkaar.
 

De avond hebben we doorgebracht met het spel 30 sec, het blijft een hilarisch spel, het is lachen en genieten met elkaar. Zo is oud en nieuw zo fantastisch en leuk met elkaar dat ik het oprecht genieten vind.
 Om 0.00 elkaar natuurlijk een goed en mooi jaar gewenst om daarna te kijken naar het vuurwerk in alphen en ik moet zeggen ik ben onder de indruk, drie hoog in de herenhof en je hebt een prachtig schouwspel aan vuurwerk.. ik heb genoten, Dank jullie wel mensen in Alphen, volgend jaar graag weer en dan nog meer mooiere kleuren. Ik vind het vuurwerk van tegenwoordig trouwens zo wie zo al veel mooier.
Erg laat ben ik in bed beland met de wetenschap dat ik uit mag slapen zo lang als ik wil morgen.. en dat is een feestje...

Nu rest me nog maar 1 ding en dat is al mijn lezers en mijn dierbaren voor 2018 een geweldig mooi en voor al grandioos 2018 toe te wensen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten