zaterdag 21 januari 2017

open dag met een egyptisch tintje

 Een wekker gaat meestal te vroeg, maar nu zeker, de wekken gaat af en dat op zaterdag.. de wetenschap dat je maandag vrij bent, tenminste volgens plan, al zitten er al wel weer 3 afspraken, maar goed dat moet kunnen, is niet genoeg om eerlijk te zijn, maar eigenlijk kun je stellen dat je weekeinde is verschoven... Dat is even wennen maar ook prima lijkt me

Dus vroeg naar school, en ja hoor ik was weer de badge vergeten, die zat op een andere trui die ik gisteravond aan had gehad.. dus ja wederom geen badge, gelukkig maakt het niet uit, men kent mij al uit verhalen of omdat de leerlingen aan komen rennen en me zien en al van verre roepen kortom het is een heerlijke dag.

Mooi was het wel, dat het niet zo druk leek als gisteren maar wel erg gezellig. Daarnaast kon ik nu ook af en toe nog met wat ouders praten, wat ook wel prettig was. Zeker omdat de ouders diep onder de indruk waren van het lokaal, ze vonden het mooi, en indrukwekkend. Sommigen bleven zelfs wat langer zitten om te kijken naar de muren met posters etc. 

Aan het einde van de dag kwam vriendin Kitty mij ophalen, we wilden naar Amsterdam om naar de tulpendag te gaan, gratis tulpen plukken op de dam.. gelukkig zag ze al aan mij dat ik erg moe was, het is tenslotte 3 uur lang extra leuk zijn , kinderen motiveren etc en alles met een glimlach, een leuke lach om de mond en noem maar op.

Dus we besloten naar Leiden te gaan, ik had gelezen over een tentoonstelling in het museum van Oudheden over de koninginnen van Egypte, dit leek me een prachtige tentoonstelling.  Nadat ik heerlijk verdwaald was in Leiden, ik was ineens de weg kwijt en de tom tom kon ook de weg niet vinden, kwam ik toch redelijk op tijd aan bij de afgesproken plek. We hebben eerst geluncht in Leiden waarna we naar het museum zijn gelopen. 

Kitty zei meteen al dat ze de tentoonstellingen in het museum van oudheden niet zo leuk vind, ze zijn niet mooi opgesteld, de vaste collectie is ook niet altijd even boeiend en ik moet haar gelijk geven. Het idee was prachtig maar ik vond het ook niet echt boeien dit keer. Wel jammer omdat het Volkskundig museum altijd geweldige tentoonstellingen heeft met mooie aankledingen van het geheel, ze weten van wat voor onderwerp ook een feestje te maken. Soms spreekt het onderwerp je niet aan maar dan is het zo mooi aangekleed en verzorgd dat je geniet van hoe het tentoongesteld is..

Na afloop zijn we beiden naar huis gegaan en hebben we kan ik terug kijken op een prachtige dag, het was genieten samen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten