maandag 16 januari 2017

lettergrabbelton (2016-02)

Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

DEEL 2

Smiles
Count your age by friends, not years, count your ife
by smiles, not tears
(John Lennon)

een nacht is een dag zonder licht

De mens heeft de natuur nodig
maar de natuur kan zonder de mens

Binnenin 
Wat voor ons en achter ons ligt, is iets erg kleins in
vergelijking met wat binnenin ons ligt
(Ralph Waldo Emerson)

De mens veranderd een mens

De bloem spreekt tot ons met haar kleur, 
vorm, geur en uitstraling

Grief
Grief doesné change you. It reveals you
(John Green (The Fault in our stars)

spannende meeting
De vergadernaline giert door
m'n lijf.

Van iemand houden is alles samen delen

Vrede
Je kan geen vrede vinden als je het leven ontwijkt
(Virgina Wolf)

Elke gelijkenis in dit boek met de vuilnisman
berust op louter toeval

Door even stil te houden
ga je vaak het snelst vooruit

Ik heb je van horen zeggen

Dreams:
There is only one thing that makes a dream impossible
to achieve, the fear of failure
Paulo Coelho


Plannen maken is goed, maar blijf openstaan voor het onverwachtse

Ik doe niet aan bijgeloof, want dat brengt ongeluk

Loslaten
Loslaten is niet het einde van de wereld. Het is het begin
van een nieuw leven.

Vuur
Je haalt het beste uit anderen niet door het het vuur aan de schenen te leggen
maar door het vuur in hun binnenste aan te wakkeren.

Dat taboe over dat ene onderwerp moet maar
eens doorbroken worden

hoe groter onze wonden,
hoe meer licht er naar binnen kan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten