zondag 22 januari 2017

lettergrabbelton (2016-03)

Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

DEEL 3

Stilte
Een van de weinige dingen die
je niet hoort vallen

Betekenis
Liefde is slechts een woord totdat er iemand komt
die er betekenis aangeeft

Zorg ervoor dat waar je je voeten hebt gezet,
niets dan mooie bloemen groeien.

Ik geef je van biologisch katoen

Handen vrij
Als je loslaat, heb je twee handen vrij

Van aubergine is hij courgette

Toverstof:
De wereld is gemaakt uit het log, vertrouwen en een 
klein beetje toverstof
Peter pan

Wie zijn werk te veel naloopt
heeft geen tijd om te leven

Claustrofobie nauw en?
 
nieuwe dag:
Is het niet heerlijk om te bedenken dat er morgen
weer een nieuwe dag is, met nog geen enkele fout?
LM Montgomery


Probeer met alles en iedereen
in harmonie te leven

Zelfs een grote rover draagt een kiem
van eerlijkheid in zich,
bijvoorbeeld om de buit te verdelen.

De wereld zit in een alarmfase
die je niet op snooze kan zetten


Hulp
Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment, Als je  iets fouts ziet
bied dan je hulp aan
(Nelson Mandela)

Ik voel me nog steeds wel een beetje nieuwjarig

Rede
De liefde kent rednenen die de rede niet kent
(Wiliam Shaespeare)

Gedeeld geluk blijft groeien

Stilte
Stilte verdient de meeste aandacht
(Marc Pairon)


Zet de uitknop eens aan







Geen opmerkingen:

Een reactie posten