zaterdag 7 januari 2017

lettergrabbelton (2016-01)

Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

De Rumag zal ik proberen, als ik het een mooie tekst vind gewoon op Facebook te plaatsen met als titel elke dag een Rumag.

Maar goed hier dan deel 1 van de lettergrabbelton

En wij maar denken dat het vorige jaar nieuw was

De wegen die ons het meest lokken, zijn vaak dwaalwegen die ons van onze
ware weg afleiden

Voor de verandering maar eens geen verandering

Wie een verantwoordelijke functie heeft, 
dient zonder persoonlijk verlangen te zijn.

Jezelf zijn:
Wees jezelf, ieder ander is al bezet
Oscar Wilde

Vogels zingen als ze blij zijn
maar ook als ze verdrietig zijn

januari, de eerste maandlanding

Leven:
Je leeft maar één keer, maar als je goed leeft
is één leven ook genoeg
Mae West

Ik vind je weerzienwekkend

It goes on
In three words I can sum up everthing i have learnt
about life: It goes on
(Robert Forst)

Tranen zijn vaak een zoete pijn

Eigen schuld dikke Blut

Donker
Ik zou liever met een vriend in het donker lopen
dan alleen in het licht
(Helen Keller)

sommige bomen die je plant, zullen pas
vruchten dragen voor je kleinkinderen

De zwaan staat niet stil bij haar schoonheid

Magic
Those who don't believe in magic wil never find it
(Ronald Dahl)

Geachte gedachte
netjes denken

geluk volgt uit tevredenheid
en tevredenheid is een keus

Dat afvallen houd me nog
steeds aan het lijntje

 relatie
De dood beëidigd een leven geen relatie
(Mitch Abom)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten