zondag 29 januari 2017

De lettergrabbelton deel 4





Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

DEEL 4 

Verlang niet naar het leven
maar ook niet naar de dood

Geld
Geld is als een arm of been
gebruik het of verlies het

KLM moet betere merkbeleving krijgen
Cabine crew, prepare for branding

Er zit een mooi verwachtingspatroon
in uw zelfgehaakte levenskleedje

Uniek
Onthoud altijd dat je absoluut uniek bent,
Net zoals iedereen
(Margret Mead)

Probeer in alles het wonder te zien

Simpel
Het leven is heel simpel maar we maken het vrij
ingewikkeld
(Confusius)


De vrouw van mijn dromen
bestaat alleen als ik slaap


het is niet erg in de wereld te verdwalen
zolang je de weg in jezelf vindt


 Rijkdom is niet hoeveel je bezit
maar hoeveel je kunt missen

Wie wat bezwaard 
kleeft wat

Zoeken
wie zoekt, heeft niets te verliezen
(Marc Pairon)


 Je hoeft de vernedering die je van anderen
krijgt, niet in ontvangst te nemen

Bovenaan de voedselketen en toch
gejaagd door het leven

Creating yourself
Life isn't about finding yourself, Its about creating
yourself

Haast in de sauna
Giet nou eens op

Ontwikkelde geest
Het is een teken van een ontwikkelde geest om met
een gedachte te kunnen spelen zonder die te
accepteren
(Arstoteles)

Beter dan duizend holle woorden
is één woord dat liefde brengt

Hoe zag de toekomst er
vroeger er eigenlijk uit

Onvoorwaarlijk
onder vrienden mag je geen verwachtingen hebben
anders is het geen echte vriendschap. Vriendschap is
onvoorwaardelijk net zoals de liefde
(Tom Lenaerts)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten