zondag 4 december 2016

Zwarte markt, Amsterdam Light festival

 Gisteren met vriendin Kitty een compleet andere dag gemaakt dan we hadden gepland. We hadden besloten dat we samen naar de zwarte markt zouden gaan, daarna naar het light festival om daar te genieten van de mooie beelden die Amsterdam te bieden heeft. Het liep echter anders. We hadden afgesproken bij de carpoolstrook bij de Boer, maar al bij aankomst gaf ik Kitty de tas me spullen die ze zou krijgen van mij.We stonden even te praten en we kwamen beiden tot de conclusie dat dit niet slim was, eerst Beverwijk, daarna naar Amsterdam en wat doe je met de auto, stallen in een parkeergarage wat ook nogal duur is in Amsterdam. Snel kortgesloten en besloten dat we het dan maar anders gaan doen, We zijn heerlijk naar Noordwijk gereden om bij Kitty thuis lekker aan de thee, spelletjes en chocolade te genieten en te praten. Rond 17.00 hebben we chinees eten laten komen om om half 7 met beide auto's te vertrekken naar Voorburg om daar de trein te pakken. Geen punt en extra handig ook, omdat we dan gewoon lekker in 1 keer alles hadden geregeld.


Natuurlijk zijn Kitty en ik onderweg druk aan de babbel en genieten we extra van alles. Beiden toch gekeken naar de posters van de AIDS campagne, waarin duidelijk word dat nu steeds meer Hetero mannen en vrouwen besmet raken. Gek in de homo wereld is het toch wat meer terug gedrongen of tot stilstand gekomen, maar nu ineens duikt het in ernstige vormen op in de hetero wereld. De posters liegen er niet om. het is best indrukwekkend als je de teksten leest.

In Amsterdam had Kitty een keurige uitdraai bij zich, en dat is ideaal, ik weet dat Kitty dat doet dus ik loop weer als een soort van domme gans achter haar aan te dwalen. We zijn dan ook heerlijk een keer verkeerd gelopen, wat mij weer een geruststellende gedachte geeft, omdat ik weet dat ik dus niet de enige ben die verdwaald... Maar we waren heerlijk op tijd.

We konden vrij snel aan boord omdat er nog een plek was voor 2 personen maar dat kon uiteindelijk niet dus we kwamen in een andere boot, gelukkig maar die was veel leuker en luxer dus we zaten prima.. 

Het was helemaal geweldig deze toch over het water, en de kunstobjecten te zien, een aanrader voor een ieder die van varen, van kunst en van Amsterdam houd.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten