vrijdag 2 december 2016

Sinterklaas kwam dan wel niet langs maar

Gisteren was het dan zover, het Sinterklaasavondje was aangebroken, in oktober was ik al begonnen met het aanschaffen van de nodige cadeautjes. Eentje moest ik al heel vroeg bestellen omdat het nogal wat werk was om deze dan te maken en op tijd klaar te krijgen.

Om stipt 16.30 stapte ik in mijn auto onderweg naar het altijd mooie maar oh zo centraal gelegen Capelle aan den IJssel, om daar eerst vriend Frans op te halen met al zijn spullen. Om daarna door te reizen naar Nadira en Albert waar we het Sinterklaas festijn gingen houden.

En zoals zo vaak als je haast hebt en je heb het druk wat krijg je dan voor heerlijk kado.. juist file al bij Gouda.. ik stond wederom keurig om 16.45 in de file... en zoals het er naar uit zag kon dit wel een hele lange rit worden, mede omdat dus de baan van 5 baans moest samenvoegen tot 1 baans.. dus om 17.45 heb ik maar even in de Sint app de mensen op de hoogte gebracht dat ik dus niet op tijd kon zijn om Frans te halen. Gelukkig wilden Rick en Chris dat doen zodat ik rechtstreeks naar Nadira en Albert kon gaan waar het Sinterklaasavondje plaats zou vinden.
 
Kortom om na Gouda loste de file zich aardig snel op en was ik toch nog redelijk op tijd aanwezig in Capelle voor de heerlijke avondje met elkaar. Een heerlijke pompoensoep, met broodjes met smeersels, daarna een stoofpeertje als toetje en ja ook, daarna een schaal vol met heel veel lekkers.. geweldig.

Nadat we hadden gegeten hebben we besloten om het Sinterklaasspel te gaan spelen met de beruchte dobbelsteen. We gingen eerst wat traag van start, maar al vrij snel hebben we de regels wat aangepast omdat het zo lang ging duren anders, Dus voor we het wisten waren we zover dat de eerste gedichten konden worden voorgedragen we begonnen met Chris die een soort van boekwerkje kreeg geweldig gewoon.

Daarna ging het snel, erg snel ook, en voor we het wisten was de avond om, het is altijd heerlijk om met elkaar lekker te zitten, wat te praten en om zo te genieten met elkaar..

Ik hou hier zo van, zeker toen ik naar huis ging met een bioscoopbon voor Pathe en ook nog een setje geurstokjes van de Rituals.... kortom het was een geweldige avond zo met elkaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten