zondag 4 december 2016

sintflarden op 5 december



haar mond gehouden
tijdens de intocht
van Sinterklaas
zit ze stiekem
te glunderen
het geheim
dat ze nu met ons deelt
het verhaal van Sinterklaas
dat ze zo vol vuur mee speelt
haar broertje nog veel te klein
om het geheim te weten
staart met grote ogen
naar het scherm
hoor de woorden aan
van dat iedereen vanavond
zijn schoen mag zetten
hij is dan zeker van de partij
zijn zus kijkt het allemaal wat
verontwaardigd aan
vraag zich af of ze nu wel of niet
haar schoen daar moet laten staan
bij het naar bed brengen
vraagt ze het maar
mag ik wel mijn schoen zetten
nu ik weet dat jij er iets
in doet
of moet ik nu doen alsof
ik niets meer hoef

"Oh okey"
heb me er dagen
op voorbereid
om het mijn kind
te vertellen
dat Sinterklaas
niet bestaat
in het land van
herkomst
kaart ik het
nog maar
even niet aan
mijn dochter verteld me
dat ze heeft gehoord
dat de ouders
de pakjes neerleggen gaan
ik beken het haar
het enige wat ze zegt
is :
"Oh okey "
dat was het dan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten