woensdag 14 december 2016

Een klein feestje



Het was al feest op de gang, toen een klas 4, die ik al jaren geen les meer heb gegeven mij kwamen vragen wanneer ze weer een keer les van mij konden krijgen, hierop heb ik maar het antwoord gegeven dat ze volgende week vrijdag les van mij hebben... omdat ik een les overneem van een collega van mij omdat ik het belangrijk vind dat hij bij zijn coachklas is.. dus dat was prima zo. Ik heb er helemaal zin in, zeker omdat ze meteen zeiden dat ze het helemaal gaaf vonden en wilden..
dus ik ga maar speciaal voor hun een mooie les voorbereiden. 

Gisteren  moest ik eerst invallen voor een collega van techniek, die ziek was,  Zeg techniek dan eg je GEEN harry, laat dat duidelijk zijn. maar aangezien er geen opdracht lag, heb ik ze maar een kerstkaart laten maken. Er kwamen erg leuke dingen uit.

Vandaag een klein feestje, ik zou naar Amsterdam om Wensen en Grenzen te promoten op een school daar. Helaas was diegene die ik moest hebben ziek en ging het niet door. Dus ineens tijd over... en wat die je als je tijd over hebt.   Juist shoppen.

Eerst ff naar de kringloop, wilde nog wat kandelaars halen, en vond er meteen een kaasplak brander, ben de naam hiervan kwijt, maar hij is geweldig. Ook 3 prachtige kandelaars en.. een geweldige mooi fruitschaal van Alessi helemaal blij mee.
Bij de kringloop kwam ik vriend Ayaz tegen die zijn slag ook al had geslagen, dus hebben we samen even een heerlijk kop thee gedronken.

Daarna naar de Gamma ik wilde nog wat kerstversiering halen. Ik ben momenteel helemaal gek van vogeltjes in grijs, zilver of zwart voor in de boom, en bij de Gamma kwam ik een paar hele mooie tegen, dus die moesten dan toch gehaald hoe dan ook.
Terwijl ik de Gamma inloop kom ik twee oud leerlingen tegen, de ene werkt er, de ander loopt er stage. Dus even met ze staan praten, dit is altijd een feestje met ze, ik geniet ervan om oud leerlingen tegen te komen en ze te spreken. 
Daarna de Aldi in en de nodige boodschappen gedaan om deze week weer goed door te komen. 
Onderweg naar de Aldi, het is maar een klein stukje lopen vanaf de gamma, zie ik drie jongens van mijn school staan, die hebben snel wat vuurwerk gekocht bij de Aldi en zijn die dus druk aan het afsteken. Ik zeg al vanaf de verte: "Hey mannen moet ik me voor jullie schamen?" Ze kijken op, zeggen eerst Oh Shit, daarna lachen ze, ik ga natuurlijk even bij ze staan, en even kletsen over vuurwerk. Natuurlijk krijg ik de vraag of ik ook vuurwerk ga kopen, nou nee dus zeg ik dan, ik kijk wel naar die van jullie.. Daarna  ben ik maar de Aldi ingegaan, terwijl die gassies lekker  doorgaan met wat vuurwerk af te steken...
Terwijl ik de Aldi uitloop word ik door een dame aangesproken, die me vraagt of ik les heb gegeven op het groene hart, wat ik nog steeds doe. Ik zeg ja en dan verteld ze me dat ze les van mij heeft gehad. Ik vraag haar naam en ze heet Vinja.. en dan begin ik te stralen, ze was zo leuk en oh zo sterk. ik zie het nog voor me op kamp, ze was vreselijk vervelend en moest dus in de keuken staan totdat we hadden bedacht wat we moesten doen. Kortom het was even aanpakken. Mijn dierbare collega Marian, ging meteen aan de slag en zei tegen haar dat ze maar de wc moest schoonmaken.. Ik zie Vinja nog staan, grote schrikogen, en ze keek Marian aan en zei.. Nee juf dat niet...  Waarop Marian in lachen uitbarstte en haar naar bed stuurde.. ik dacht dat ik niet meer bijkwam..
Deze herinnering haalde ik dan ook met haar op en ze zei meteen , dat u dat nog weet..
Sommige dingen blijven altijd in je geheugen gegrift heerlijk
Ze vertelde dat ze inmiddels getrouwd was, geen kinderen had, en dat ze 30 was geworden. Ze had haar opleiding tot  opticien afgerond en gaat nu daarmee aan de slag. Dan moet ik ineens denken aan dat onze lwoo leerlingen vaak zeggen dat ze niets kunnen, maar ze kunnen alles blijkt wel, als ze er voor gaan komen ze heel erg mooi en goed terecht

Wat was deze dag een mooi feestje zo aan het einde van het jaar... heerlijk oud leerlingen die stralen omdat ze je zien maar die ook zo gegroeid zijn en zo stevig in het leven staan heerlijk.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten