maandag 5 december 2016

Een kerstachtige zondag met een sinterklaasrandje

 Zoals een aantal mensen al hebben gelezen heb ik zondag, okey schande, op 4 december al mijn huis kerst klaar gemaakt. De boom opgezet, en versierd met mooie ballen en spullen, tevens de kerstkransen op beide deuren op gehangen, kerststerren gekocht, overweeg nog om een mooi kerststuk te kopen voor op mijn eettafel,  de kaarsjes voor het raam, nog net geen kerstmuziekjes gedraaid, maar het is goed zoals het is. Ik ben erg tevreden en vind mijn huis kerst waardig.

Na het sporten was ik eerst even naar Groenrijk geweest voor 3 kerststerren, kwam daarbij ook meteen een paar leuke nieuwe vogeltjes tegen voor in mijn boom. Ben inmiddels bezig om mijn boom zo langzamerhand om te toveren tot een soort van vogeltjes boom  in de kleuren zilver, grijs en zwart, en daarbij rondom de kerststal engeltjes te maken. Natuurlijk hou ik mijn speciale, door mijn moeder, jaren geleden gekochte speciale zwarte kerstballen met prachtige motieven in ere en die zullen altijd in de boom blijven hangen naast de vogels en de engelen.

Al jaren geleden heb ik ooit een flesje gekocht met dennengeur, de vroegere wc verfrisser zeg maar, de bus met dennengeur.Nu ik natuurlijk een witte nepboom heb, en ik vind kies je nep, laat het dan ook echt nep zijn, maar ja de geur van het dennenbos is natuurlijk heerlijk, dus af en toe spuit ik wat dennengeur door mijn huis en als ik dan weer in de kamer kom denk ik meteen.. ach heerlijk de boom geurt.

Daarnaast deed ik de ontdekking van de eeuw zondag  bij Groenrijk, er waren twee nieuwe geuren aan de lijn toegevoegd.. namelijk.. kaneel en hulst met klimop..... ik ben fan, ik ben verkocht.. nu kan ik dus als ik thuis kom in de gang de geur van klimop met hulst doen, en in de woonkamer de geur van dennen, en in de keuken de geur van kaneel.. kortom.. mijn huis krijgt de geur van vroeger terug zonder dat ik dus met restanten zit als dennennaalden, met ontzettend veel moeten bakken in de vorm van appeltaarten, ik hoef geen uitgebreide hulsttakken op te hangen de geur is er.. 
Ik kan mijn geluk niet op. Wat een heerlijke zondag was dit dan ook.

Zondagavond liep ik mijn deur uit om bij vriendin Heleen een kopje thee te gaan drinken en  zag bij mijn net nieuwe buurman een zak voor de deur staan. Ik ben nog van de oude stempel en neem deze dan mee naar beneden en gooi hem in de container... Dit om twee redenen , ik vind het wel zo aardig voor de buren maar ook om te voorkomen dat we muizen krijgen op onze galerij doordat we te lang afval laten staan of omdat we de meeuwen krijgen die de zak leegprikken en de hele galerij volgooien met troep uit deze zak. 

Dus ik liep er naar toe en pakte deze zak op om hem even mee te nemen naar beneden.. totdat ik besefte bij de deur naar de lift... Okay het is waarschijnlijk de zak met Sinterklaas cadeautjes.. dus ik denk dat de buren niet blij zullen zijn met deze actie. Dus ik ben maar stil terug gelopen en heb de zak naar ik hoop, ongeveer op de zelfde plek terug gezet waar hij stond. Achteraf moet ik er wel om lachen, ik zie het gebeuren dat ik dus deze zak meeneem en dus het hele gezin met twee jonge kinderen ineens vol verbazing staat te kijken naar de lege plek bij de deur terwijl ik het als aardige buurman even in de container heb gegooid..... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten