maandag 12 december 2016

Kerst... boom

 Vriendin Heleen, juist die ook altijd in het zwart loopt, zou dit jaar geen kerstboom nemen omdat haar vriend op derde kerstdag naar Pakistan gaat. Dus ze vond het onzin. Ik ben nog steeds van menig dat je een kerstboom moet hebben met kerst, mede omdat het ook een stukje zorg voor jezelf is, Jij zorgt ervoor dat jij ook voor jezelf een mooie kerst hebt. Ik herinner me dat mijn ex vriendje totaal tegen de kerst was, vond het niet nodig en vond het stom en niet iets wat moest. Aangezien ik af en toe wel wat kerst meenam naar Groningen om daar toch een soort van kerstfeest te maken, was het nooit echt een vredevolle kerst omdat mijn ex dus anti kerst was. Maar goed nadat ik de stop eruit had getrokken, me de eerste jaren wat meer op mijn benen moest komen te staan. Ik leerde iemand kennen die een eigen boom wilde, ondanks dat hij alleen was, dacht ik, ik doe ook mee. Ik koop een boom, ik ga hem versieren en ik ga genieten van de kerst.  Nadat mijn vader zijn ogen voor altijd had gesloten heb ik een witte kerstboom gekocht, speciaal omdat ik wit een kleur vind die voor reinheid staat, maar ook omdat ik vind ga je nep ga dan ook echt nep.. dus dat heb ik dan ook gedaan. Het voordeel is ik heb altijd een witte kerst.

Nu ff terug naar vriendin Heleen, ik laat die natuurlijk niet op  mij zitten dus besloot ik om maar te zorgen dat zij toch een kerstboompje kreeg. een prachtige zwarte kerstboom met daarin gekleurde lichtjes en gekleurde, vooral foute kleuren, kerstballen Een rode ster als piek, en het was klaar. Het leuke is dat ik dus zomaar iets bij elkaar heb gezocht, ik nog nooit zo lelijk een boom heb versierd maar wat heb ik een lol hiervan. Zeker toen ik zondagavond voor de film even snel de boom bij haar naar binnen bracht.. De uitdrukking op het gezicht van Heleen onbetaalbaar. doen alsof ze er blij mee is maar ik weet dat ze dat niet is.. heerlijk, Ayaz die wel helemaal blij is want hij is juist van de kleuren in de kerstboom Heleen wil alleen witte lichtjes en rode ballen.. nu dus ene keer niet..

Tijdens de film kreeg ik een app van mijn neef, 19 lentes jong, die me fotos stuurde van zijn kerstboom. Vorig jaar heb ik hem zijn kerstballen doos gegeven met zijn kerstballen vanaf zijn geboorte, elk jaar deed ik er eentje in zijn doos, tot aan zijn 18de verjaardag. Hij was er superblij mee. Hij vond dit prachtig. Dit jaar heeft hij me dus de fotos gestuurd met de ballen die hij in zijn boom heeft gehangen. Ik vind dit zo mooi en leuk . Zo dierbaar dit, mede omdat ik dit voor hem, en nog 5 kinderen, gedaan als iets om altijd te herinneren. Als ik zie hoe blij hij er mee is, en hoe hij er van geniet, kon ik volgens mij geen beter kado bedenken met kerst vorig jaar.

Kortom kerst vier je met een boom en met de mensen van wie je houd..






Geen opmerkingen:

Een reactie posten