woensdag 8 juli 2015

zes weken even niet

 
 
lokaal schoon, alles opgeruimd, papierwerk klaar.
6 weken lang loop ik even niet door deze deur.
 
Het was vandaag wel een hele bijzondere dag moet ik zeggen, ik liep door de school op het gebruikelijke tijdstip en het was stil en uitgestorven. Geen leerlingen en een enkele verdwaalde docent, die ook wel met zijn ziel onder de arm leek te lopen.
In de personeelskamer was de theevoorraad al zover geslonken dat er alleen nog winter glow was.. daar zit je natuurlijk niet echt op te wachten maar goed het is er en het staat er.. dus ach waarom niet.
in de metro zag ik deze cartoon en moest er wel om lachen vond het wel humor.
 
Mijn lokaal was helemaal klaar, ideaal, daar hoefde ik niets meer aan te doen. Ben dus vrij snel naar het bijgebouw gelopen om daar het lokaal op te zoeken om mijn rapporten van de leerlingen neer te leggen. Deze leerlingen zijn niet van mijn coachklas, die heb ik niet, maar een collega kon helaas niet vandaag dus heb ik dat even overgenomen.
Terwijl ik dat gebouw binnen liep vielen me een aantal dingen op

een met zorg meegenomen frambozenplant stond daar te verpieteren.. heer triest, en je wist al dat hij de komende vakantie niet zou overleven helaas... maar goed gelukkig is hij uiteindelijke goed terecht gekomen naar ik hoop.
 

 
De leerlingen hadden tijdens een projectweek kunst een aantal objecten gemaakt waarvan er dus twee in dit gebouw stonden ik vind ze kei gaaf gemaakt en erg mooi ook om te zien. Ik vind het echte kunstwerken en ik moest meteen denken aan een kunstwerk dat ik in het Albert en Victoria museum zag hangen waar me dit sterk aan doet denken.
als men er licht in zou maken zou het helemaal mooi zijn.


 
Intussen was Ingrid, een collega van mij ook de school in gekomen en zij had ontdekt dat ik volgens Facebook stiekem verliefd op haar ben, Dit appte ze me natuurlijk meteen. Ik heb vreselijk gelachen en dus stuurde ik haar terug dat ik vooral kickte op haar grote teen.. Dus toen ik haar zag lopen met haar open schoenen ging ik natuurlijk daar meteen de draak meesteken.. Zij kwam niet meer bij, dat had ze al eerder toen ze dat appje kreeg, dus vandaag nog meer. Stuurt ze me een foto op van haar tenen.. heerlijk mens is het toch ook. Ik heb zo gelachen met haar, dat gaat al het hele jaar zo.
 
Het uitdelen van de rapporten stelt niks voor, het is geven en ze een goede vakantie wensen, daarna hebben ze nog snel even de tafels en stoelen opgeruimd die moesten, daarna een aantal leerlingen die niet op kwamen dagen hun rapporten maar toegestuurd.
En dan heb je tijd over, teveel tijd omdat je niets hoeft te doen. om 12.00 is het zwaai, zwaai en bye, bye, maar ja nu nog niet..
 
Even langs mijn counselingsmaatje en vriendin Laura om daar wat te kletsen terwijl ze in de keuken bezig was, heb haar nog snel even geholpen met de laatste dingen opruimen, kreeg zowaar meteen een komkommer en een dik stuk kaas mee voor thuis. heerlijk. Heb haar ook meteen gevraagd, ze gaat tenslotte na Spanje of ze voor mij drie dozen paracetamol 1000 mg wil meenemen en wat codeïne drankjes, voor het geval ik weer een hoest gedoe krijg .
 
Toen ik daar klaar was even langs vriend Martin die druk was in zijn techniek lokaal, hij moest nog zijn hele lokaal schoonmaken en stofzuigen, maar had geen tijd, hij had allemaal nog gesprekken met ouders van zijn coachleerlingen, dus ach waarom zou ik het dan niet even doen. Ik ben niet vies van schoonmaken bij een ander. mijn eigen huis is een ander verhaal maar dit is prima.  Dus ben ik druk aan het werk gegaan en heb in een half uur zijn lokaal, en geloof me het is een groot lokaal even helemaal gestofzuigd en geveegd.
 
Terug naar de leraren kamer en daar nog wat zitten te praten en toen de afsluiting. We kregen een mooie speech, prachtig met veel lof etc. over wat we allemaal gedaan hebben afgelopen jaar. Daarna kregen we te horen dat de nieuwbouw bijna niet was doorgegaan.. maar door wijsheid van aanpak kan het toch nog doorgaan.
 
We kregen allemaal een legosteentje aan een sleutelhanger als cadeau omdat we zo hard meebouwen aan de school het fundament. prachtig vond ik dit.. Laura zat ver voor mij en samen met Ingrid hebben die er een zwarte uitgepikt voor mij. zo lief vind ik dit dan.
 
Na alle toespraken en mooie woorden, kregen we pannenkoeken als lunch erg leuk, ik bak ze namelijk nooit meer en nu dus extra lekker. Het was tijd om te gaan, ik doe dat altijd op mijn eigen manier, stiekem en onopvallend schuif ik de groep uit, ga zgn. naar het toilet en vertrek..  omdat ik weet dat ik toch terug kom... en daarom voor alle collega's die dit lezen..
een mooie vakantie en tot over 6 weken
 
De deur van de school is even dicht.. nu nog even onthaasten uit mijn hoofd.
ben er al mee begonnen vandaag door even lekker een paar uurtjes in bed te gaan liggen.. wat is dat een grandioze uitvinding. heerlijk
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten