zaterdag 11 juli 2015

dag 3....ff doorzetten dus...een klus der gladiolen

 
 
Het is alsof ik er geen genoeg van kan krijgen, maar dat is schijn, ik weet zelf heel goed dat als ik het nu niet goed aanpak, en ga rusten dan zit ik  na mijn  korte vakantie gewoon in de zooi, zit ik met een sik van verveling en baal ik. dus we pakken even door. De schuur is inmiddels ook aangepakt. Heb de spullen van de lotus, de extra dingen die ik wel eens meeneem naar een klus ook eens uitgezocht, omdat ik zoveel dingen niet gebruik en het gewoon zonde is dit te  bewaren tegen beter weten in. Het is tenslotte al een jaar niet gebruikt.
 
 
Het van 6 tassen terug brengen na 1 curve bak en een koffer op wieltjes is geen kunst, is een gave. Het bedenken wat heb ik nodig en wat niet, het uitzoeken van de spullen wat wel degelijk mee moet naar een klus en dat wat eigenlijk onzin is, is al een hele puzzelwerk stuk, maar het is gelukt
Eerst alles in een grote koffer op wieltjes, en dan nog een keer alles goed uitzoeken, om te verdelen wat echt mee moet, wat handig is te bewaren en wat je niet zoveel gebruikt. twee koffers en 1 bak is genoeg lijkt me.
 
Daarna ging het snel, de schuur in, tassen halen en uitzoeken, bedenken wat doe ik ermee, gebruik ik het ja of nee. en nee is simpel weg in de container. De doos met kampeerspullen uitgezocht, omdat ik dat toch ook niet gebruik. het was een leuk idee, en tentje, een paar pannen, wat messen etc en gewoon lekker op vakantie kunnen gaan, maar dat op vakantie gaan is inmiddels gewoon lekker in een hotel, en die drie dagen per jaar dat ik kampeer, dan is het prima om gewoon gebruik te maken van de spullen van de vrienden en anders lekker uit eten te gaan. Zo lang je maar water kan koken is het al goed, voor een kopje thee, of heel misschien voor een kopje koffie oplos.
 
Kortom het ging goed, naast de zomerdingen van het kamperen, ook maar eens de skibak door gezocht waarin zoveel dingen zaten die ik niet gebruik en ook niet wil gebruiken dat ik dat ook maar eens verwijderd heb, De keus is gemaakt dit gaan niet meer op de lange latten, en als het toch moet dan gaat het wel met een huur of leen pak. Het zij zo.. het is heerlijk om zoveel  op te ruimen.
 
Terwijl ik mijn spullen aan het weg gooien was kwam een bekende van mij langs, die werkzaam is bij de Jumbo, en vertelde mij dat hij een mail van mij had gevonden over de overlast die we hebben gehad als buurt. Hij had ook gelezen dat ik helemaal fan ben van hun, en dat klopt, hun vegetarische schap, en ja hoor omdat ze het zo vervelend vonden krijg ik wat producten uit die schap om het goed te maken. Daar ging het mij zeker niet om maar het is leuk en aardig. Ik weet nu al dat ik er toch geen gebruik van ga maken, omdat het daar niet om ging voor mij,
 
Kortom ik was vroeg klaar met die schuur terwijl ik dacht het gaat nooit over, al moet ik zeggen er staat nog een oud bed wat weg moet, maar ja dat past niet in mijn auto, er staat nog een opvouwbaar aanhangwagentje dat ik ook ergens kwijt moet zien te raken.. wie weet wil iemand hem kopen voor een leuk bedrag.. de banden zijn wel lek maar hij is verder goed.. dus wie weet levert dit nog iets op voor iemand, zou toch wel heel gaaf zijn.
 
Dag 3 is ook volbracht.. en nu is het bijna echt vakantie
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten