maandag 22 oktober 2012

thuis....

Gisternacht heel heel laat zette ik na een 8 daagse tocht door Marokko, langs de koningssteden, eindelijk weer voet op Nederlandse bodem... en dat voelt altijd weer goed, zo leuk als weggaan is , zo leuk is weer thuiskomen.. heerlijk genieten. De vlucht was goed te doen, geen of weinig turbulentie, al zaten we achterin, geen gedoe met douane, al hoe wel.. deze keer schrok de beambte in Marokko wel, want helaas voor hem hij moest mij en iedere man betasten om te kijken of je niets geks bij je hebt.. en deze man deed dat zeer vakkundig en zeer grondig.. hij streek langs mijn lichaam met zijn handen, en kwam uiteindelijk op een punt wat voor de man heilig is. Hij voelde daar toch iets .. en ja hoor 1 keer knijpen, ik zag in zijn ogen een blik van ongeloof, en dus nog een keer knijpen.. en nog meer ongeloof.. ik mocht passeren.. de meiden met wie ik op vakantie was lagen slap van het lachen verderop... vooral toen ik hun vertelde dat ik een zakdoek in mijn broek had.... en dus  die man helemaal extra van zijn stoel viel... maar goed dat hadden we ook weer gehad...Na alle papierzooi en formulieren die je moet invullen in Marokko, stempels, etc is het heerlijk om in Nederland binnen te komen door de douane te gaan, die je paspoor bekijken en dan zeggen.. welkom thuis.. heerlijk... wat een genot geen gedoe met moeilijk doenerij geen gedoe met mensen die lastig op een papiertje kijken.  maar gewoon zeggen WELKOM THUIS.
In Marokko moet je als je het land binnenkomt een forumulier invullen om je visum en je stempel te krijgen dat geld dus ook als je weg gaat.. en ik had natuurlijk mijn formulier op de terugweg verkeerd ingevuld.. en de douane man van Marokko.. keek, pakte, echt waar, een rode pen, en begon als een echte meester, nou eigenlijk en meester die het echt niet snapt en waar leerlingen alleen maar bag voor zijn, grondig en duidelijk dingen op mijn blaadje door te strepen, keek me aan bij de eerste correctie. schudde zijn hoofde en zuchtte. en deed met zijn tong tttttttttttt.... kortom ik ben grondig gezakt als tourtist in Marokko.. ik kan het niet., mijn zo keurig ingevuld blaadje waar ik zo goed mijn best op had gedaan is tot een rood doorstreept en verbeterd papiertje veranderd... en ik besefte weer hoe een kind zich moet voelen als hem dit overkomt... vreselijk gewoon.
Maar DE vlucht ging prima ondanks darmkrampen.. last van winderigheid. maar het ging en we hebben het gehaald.... en ik moet zeggen thuiskomst met dan als eerste een bak met delfsblauw en tulpen te zien.. is toch iets wat Nederland uniek maakt.. je bent thuis...
Snel op schiphol de koffers gehaald... okey laat ik het anders zeggen, na enige tijd wachten de koffers gehaald, daarna door naar de taxi, auto gehaald van vriendin Kitty, en daarna door naar de carpoolplek om met mijn auto die door vriendin Laura daar was geparkeerd, naar huis te rijden. Het is wel bizar na 8 dagen samen reizen.. ineens eentje achter te laten die dan naar huis gaat, dan de volgende die je afzet bij haar huis, en dan uiteindelijk de laatste om dan om 4 uur in je huis te komen die prachtig schoon is, waar ik eerst heb uitgepakt en natuurlijk nog even snel de fotos heb geplaatst op de compu,....  en toen naar bed.. heerlijk het beste hotel met het beste toilet.. is toch ondanks alles gewoon thuis....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten