donderdag 25 oktober 2012

rondreis marokko. dag 5-deel5

inmiddels dag 5 alweer na twee nachten in het hotel in Fes gaan we opweg naar een gehucht, en daarvan ben ik de naam kwijt, maar het schijnt een geweldige rit te worden door de natuur... en ik moet zeggen het was een rit, en ja er was veel natuur./ Eerst natuurlijk afscheid genomen van het personeel van het hotel, juist die ook, die zo openlijk flirte met mij, en ik ben zo blij dat ik niets begonnen ben daar.. moet er niet aan denken.
Het personeel heeft ons ook heel erg leuk uitgezwaaid, totdat ze mijn fototoestel zagen toen was het ineens weg en verdwenen.. en al had ik al aardig wat fotos van ze. De rit naar ons nieuwe hotel was door de bergen, een gedeelte om te kijken naar de natuur en ik moet zeggen het was veel natuur, er was veel te zien, maar ik heb halverwegen de tigste boom van de johannesbes, de lartix, de vicus.. mijn boek gepakt en ben gedoken in een marokko voor beginners.. een aanrader voor een ieder die marokko bezoekt het opent veel ogen.. en nog meer deuren naar begrip voor de mensen die naar Nederland komen.Onderweg gingen we een pauze houden bij een plaatselijke boerenmarkt. Ik moest natuurlijk naar de wc dus ik liep er naar toe, maar terwijl ik druk doende was om bij de sta/zit wc, het gat in de vloer, te plassen nam naast mij iemand plaatst die wel heel erg veel last had van diaree met spetterpoep.. en ik heb het niet gauw maar ik heb daar staan kokhalsen.. afschuwelijk gewoon... je hoorde wat lucht ontsnappen en dan hoorde je alles in het gat vallen.. en plns etc.. ik werd er erg misselijk van.. dus ik ben gestopt heb me aangekleed en weg daar.. wat goor.. maar goed dat hoort er soms ook bij. Dus dan maar even de markt op, ik moet zeggen ik voel me niet gauw niet helemaal op mijn gemak maar nu dus wel.. ik voelde me totaal misplaatst hier dus ik ben samen met vriendin kitty heel snel vertrokken. We kregen wel te horen dat we geen fotos mochten maken maar natuurlijk kennen jullie me en ik heb inderdaad heel veel foto's gemaakt.. heerlijk

Daarna reden we weer eindeloos door de bergen en de bomen, en ik weet niet wat nog meer maar ik was er al gauw helemaal klaar mee.. ik vond het dus gewoon niks.. en wederom in mijn boek tot de volgende stop, dit keer een foto stop van een stuwmeer.. ik zie er geen verschil in maar het was kennelijk heel bijzonder, dus ik heb ook staan fotos maken. Wel vind ik het gek dat in de middel of no-where ineens een man ligt met kerststallen in de vorm van een bedouine tent.. zo bijzonder..

Maar aan ons had hij een verkeerde we hebben niets gekocht..
Daarna reden we door naar een andere stop met onderweg een lunch verzorgd door onze gids.. Al rijdend zag ik al regelmatig wagens vol geladen met schapen rijden en ineens wist ik weer dat het slachtfeest was. dus ik vond dat niet zo gek om eerlijk te zijn. maar ik moet zeggen het is geen gezicht. We hadden pauze om koffie te drinken en daar stond een wagen vol met schapen dus ja ik weer fotograferen

Het laatste stuk was helemaal afzien. maar goed na een lange rit krijg je ook wat.. buikgriep.... of te wel een voedselvergiftiging van een laag allooi. niet eens een echte heftige zoals het hoort.. maar goed ik loop nu op de feiten vooruit.
Het hotel waar we aankwamen was prachtig en mooi, mooie kamers, mooi ingericht. alleen jammer dat de kofferbezorger niet kan lezen en dus onze koffer op de verkeerde etage had gezet. Dus heel veel tijd verloren door te wachten.. maar uiteindelijk waren ze er wel omdat we ze zelf hebben gehaald. Heerlijk op het balkon staan kleppen met kitty en daarna naar beneden om te ontdekken dat het een oude lullen tent is.. niks niet leuke nieuwe frisse mensen maar allemaal oud en bejaard, maar om met de woorden van een vriendin te spreken, ik noem geen namen, kitty. voor hun was er genoeg.. waarop ik meteen zei, ik vind alles best maar ik lig wel voor je kamerdeur. Het was erg lachen met elkaar. Na het borrelen gingen we eten bij het lopend buffet, en zoals het al zegt het liep behoorlijk die nacht.. Ik dacht echt dat ik nooit meer van het toilet zou komen, wat afschuwelijk gewoon.... de volgende ochtend bleken meer mensen aan de diaree te zijn geweest en nog steeds, dus kennlijk hebben we iets verkeerds gegeten maar ik heb geen idee wat. de immodium werkte aardig  moet ik toegeven