dinsdag 9 oktober 2012

moeder ik wil bij de revue....

Gisteravond was het dan zo ver, de serie "Moeder ik wil bij de revue" komt op de tv. Natuulijk bij omroep Max, en ik verheug me er enorm op. Ik had echter geen tijd om te kijken dus heb ik hem maar ingepland op mijn hd recorder en hoop nog ergens tijd te hebben om hem te zien deze week. Ook  hoop ik natuurlijk dat ik niet vergeet om hem in te plannen als ik naar Marokko ben maar hoop dan maar dat vriend Frans hem ook opneemt en hem bewaard zodat ik hem toch kan zien.. moet er niet aandenken dat je ergnes mee mee begint en dan niet af kan kijken..

Lied moeder ik wil bij de revue in de uitvoering van robert long

even een stukje wat omroep max schrijft

Deze 8-delige serie met liedjes van Nederlands grootste conferencier Wim Sonneveld, vertelt over het leven en de liefde van een kolenboer.
In de tweede helft van de jaren 50 breekt in Nederland voorzichtig de welvaart aan, maar niet voor Bob Somers, zijn vader en vier zussen. Als zoon van een dorpse kolenboer is Bob voorbestemd de zaak van zijn vader over te nemen. Als Bob in de stad een revue bezoekt, slaat er een vonk over. Niet alleen tussen hem en het klatergoud van de revue, maar ook tussen Bob en Jeanne, de dochter van de eigenaar van een zaak in moderne huishoudelijke apparaten.

Bob verhuist naar de stad en weet een baantje als toneelknecht te bemachtigen en is zo dagelijks getuige van de revuevoorstelling.

Naast Annet Malherbe en Huub Stapel, bestaat de hoofdcast uit Egbert-Jan Weeber, Noortje Herlaar, Peter Blok, Gerrie van der Klei, Jon van Eerd, Eva van de Wijdeven en Mike Weerts.

1 opmerking: