dinsdag 23 oktober 2012

helaas jammer dat ik werk

Grommm... ik werk en ben dolblij met mijn baan, ik geniet elke dag van mijn werk en van het gegeven dat ik de leerlingen les mag geven heerlijk. Helaas zijn er nog altijd instanties die denken dat zij alleen werken en het alleen recht hebben op jouw tijd en dat zij bepalen dat je als werkende mens maar vrij neemt om aan hun grillen gehoor te geven. Ik begrijp best dat men nog steeds denkt dat iedereen een partner heeft, dat men vrienden heeft, familie of een hond die ze wel toegang geeft tot hun huis. Het is bizar wat er nu speelt. Net na de zomer vakantie komt er een brief over de glasvezel, ik heb hemel en aarde bewogen om dit te regelen, afspraken met mijn buurvrouw etc en het was klaar, als ze tenminste op vrijdagmiddag komen en dat deden ze.. ik blij,buuf blij we hadden dit goed voor elkaar. echter 1 klein dingetje vergeten namelijk... de onderburen waren niet thuis en dus kon de glasvezel niet aangelegd worden... een nieuwe afspraak moest gemaakt en dus.. daar zat ik ..  dit was wel opgelost uiteindelijk om dat ik een lieve buuf heb die gewoon ze toegang tot mijn woning heeft gegeven... maar nu het volgende. 28 augustus komt een brief dat de ketels in de hele flat worden vervangen tevens word er brandwerend materiaal aan de muren gemaakt dus dat is ideaal dat geef ik meteen toe.. heerlijk.. ik ben dan sinds jaren veilig en mijn buren ook.. alleen wanneer komen ze, juist midden in de week en dan werk ik. Ijn het onderwijs is het helaas zo dat je niet voor elke wisse was vrij kan vragen en zeker niet voor dit soort grappen en grollen.. en al weet ik dat ik omdat ik er altijd ben ik soms wat meer mag dan kan, toch... dit kan niet. Ik bellen.. helemaal geregeld ze zouden contact opnemen met mij en ik zou van ze horen... en dat klopt ik hoor wat zie onderstaande brief

Kortom ik bellen.. en wat krijg ik te horen dat ik voor de extra kosten opdraai als ik geen toegang geef tot mijn woning.. wat natuurlijk van het zotte is.. dat gaat niet helaas... want ik geef ze toegang alleen niet op de door hun gewenste tijdstip.. dus ik zit met een probleem. De voorgestelde oplossing om een vriend de hele dag in mijn woning te laten zitten vind ik ook geen goede, of een volledige vreemde dit te laten doen want wie betaald het als ik wat kwijt ben.. niemand bij mijn weten.. dus ik heb gebeld met een juridisch adviseur en gelukkig gaf die mij tips, want ik geef ze wel de mogelijkheid om in mijn woning aan de slag te kunnen. maar okey het hele verhaal staat hier onder wat ik geschreven heb in een mail.. en soms denk ik  volgens mij kun je beter niet werken want het lijkt alsof je werkt en keurig oppast je altijd aan het kortste eind trekt.. Zo ook bij de belasting.. je werkt past keurig op, zit niet in de schulden en je kan betalen.. echter je koopt een huis, steekt je in de schulden en je krijgt geld terug van de belasting.. hoe krom wil je het hebben...
en in dit geval ook omdat ik werk moet ik betalen omdat zij niet op mijn tijdstip willen komen..
ik krijg er een sik van.. 

Hallo,

Naar aanleiding van uw brief op 19-10- 2012 wil ik graag reageren.
Ik begrijp uw reactie maar hoop ook dat u mijn kant van het verhaal kan
begrijpen en een passende oplossing voor mij kan vinden.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid om de firma Breman toegang tot mijn
woning te geven als ik niet aanwezig ben.
Dit heb ik meteen na de brief van 28 augustus bekend gemaakt bij de fa.
Breman en er werd mij door hun verteld dat zij met een oplossing zouden
komen voor mij en dat ze nog contact op zouden nemen.
Dit heb ik dus afgewacht tot aan nu.


Als Docent op een middelbare school in Alphen aan de Rijn bestaat er
helaas cao technisch geen mogelijkheid om vrij te vragen voor dit soort
zaken. (ziekmelding of vrij vragen voor deze zaken kunnen leiden
tot ontslag).
Gezien mijn werkdagen en rooster is de enige mogelijkheid, wat ik ook aan
de fa. Breman heb kenbaar gemaakt op vrijdag middag om 12.15.
Vrijdagmiddag is namelijk mijn vrije middag.
Helaas zitten mijn vrienden ook in het onderwijs en ik kan ze natuurlijk
niet vragen om vrij te vragen om voor mij in mijn huis te gaan zitten om
op te passen totdat de mannen van Breman klaar zijn.
Tevens zit mijn familie, mijn moeder van 85 in Groningen en om haar in te
laten vliegen voor een ketel vervanging en andere zaken is natuurlijk
zoals u begrijpt geen optie.
Verzekering technisch weet ik dat ik niet verzekerd ben voor het geval ik
iemand toegang verleen tot mijn woning, en daarbij niet aanwezig ben, en
dingen zijn verdwenen, wat natuurlijk volgens u
niet zal gebeuren, maar stel dat het wel gebeurt, waar kan ik dan de
schade verhalen?

De brief die u heeft gestuurd op 19-10-2012 met een prachtige oplossing
omdat ik inderdaad dan wel vrienden had kunnen vragen om op mijn woning te
passen en zo de fa. Breman toegang te verlenen tot mijn woning
kwam helaas net te laat aan. In mijn herfstvakantie van 14 tot en met 22
oktober 2012 was ik op vakantie in Marokko, dit was ook bekend bij de fa.
Breman, . De genoemde optie had ik zeker verwezenlijkt als er eerder was
gereageerd
vanuit U en fa Breman, maar zoals ik al eerder schreef ik zou van u horen
en daar heb ik op gewacht.

Ik begreep inmiddels dat ik de extra kosten moet betalen als ik geen
toegang verleen, of geen medewerking verleen, en dat vind ik niet terecht
want zoals ik al schreef ik verleen mijn medewerking.
Ik geef de gelegenheid om op een vrijdagmiddag om 12.15 thuis te zijn en
dan de ketel te laten vervangen. (het lijkt mij dat men echt niet langer
dan 5 uur bezig is met het vervangen een ketel en het bewerken van de
muren)
Of in december 2012 in de kerstvakantie.

Nadat ik advies heb ingewonnen bij mijn juridisch adviseur kom ik met het
volgende voorstel:
Ik wil in eerste instantie graag weten wat de extra kosten zijn zodat we
daarin misschien een oplossing kunnen vinden, door ze eventueel te delen
met elkaar.
Tevens stel ik voor dat op vrijdagmiddag ik aanwezig ben van 12.15 tot zo
lang als men nodig heeft.
De andere optie is dat u met Jos de huismeester regelt dat hij in mijn
woning zit als Breman komt en dat hij dus in de gaten houd dat er geen
spullen verdwijnen of andere gekke dingen gebeuren.
(mocht dit wel zo zijn dat u voor de schade opdraait als er dingen mis
gaan of verdwenen zijn)
De kerstvakantie, ik heb wel het plan om dat op vakantie te gaan naar
Praag maar het boeken zal ik nog even uitstellen totdat u met u voorstel/
oplossing komt)

Ik stel voor dat ik binnen 14 dagen van u een antwoord krijg op dit
schrijven, met uw voorstel, dat ik hoop dat u in alle redelijkheid oplost,
om zo eventueel weer juridisch advies in te winnen
over het voorgestelde van uw kant

Zoals u begrijpt ben ik bereid op alle fronten medewerking te
verlenen,binnen de mogelijkheden die ik heb.
Ook begrijp ik dat het lastig is als mensen werk hebben in deze moeilijke
tijd, en dat men daar kennelijk nog niet een passende oplossing voor
heeft.

met vriendelijke groet

en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren

1 opmerking:

  1. Hilarische mail, heel netjes fileer je ze tot op het bod. Mijn manier!

    BeantwoordenVerwijderen