vrijdag 5 oktober 2012

circuit training

Sinds een paar weken ben ik inmiddels bezig met het circuit te draaien op de sportschool. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijke herhalingen maakt in een minuut tijd, zodat je spieren enorm worden geprikkeld.. en je dus je lichaam aanpakt en uitdaagt. Ik vind het prachtig dit idee, de gedachte van elke dag 45 minuten sporten en dan fit, goddelijk, slank, lekker te zijn is toch heel wat waard en zeg nou zelf wat is nou 45 minuten sporten. Dus toen het circuit klaar was en ik even de boel in de gaten heb gehouden heb ik besloten om mij ook aan te melden en mee te gaan doen. Ik moet zeggen het klink heel simpel. 4 minuten fietsen, dan 3 apparaten, dan weer 4 minuten roeien, dan weer 3 apparaten en daarna is het hele circuit nog een keer doorlopen.. dus het is een eitje.. lijkt het.. maar niets is minder waar.. Mensen die mij kennen, en die mij heel goed kennen weten dat ik elke dag de sportschool binnenga om in ieder geval 45 minuten intensief te cardioen.. maar ja dat zette geen zoden aan de dijk dus dan maar even voor het eggie. en dus dit circuit uitproberen.. en ik moet zeggen het doet iets met mijn lijf... ik zweet enorm, het doel is de hartslag op te jagen en dat doet hij ook.. alsof hij er uit wil... en dan bedenk ik me ineens waarom ik jaren bezig ben met sporten als dit het gevolg is dat je dus nog steeds zit met ademnood, met spieren die accuut in de stresss schieten en dat je met een hartslag zit waarvan je denkt.. dat houd nooit meer op.. maar toch. het is wel heel bijzonder. Ik doe inmiddels beide circuits en dus gaat het helemaal goed. Het ene circuit is voor de rug en de andere voor de buik kant.. en het zijn hoofdzakkelijk grote spieren die je aanpakt en ja hoor ik voel het en ik merk het en nog erger ik zweet als nooit te voren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten