zondag 14 oktober 2012

Crooners




Sinds een tijdje speel ik Song pop en ik vind het geweldig leuk om te doen.... er zijn zoveel verschillende soorten muziek, zoals de Crooners... ik heb me weken afgevraagd wat dat nu zijn.. mede omdat ik geen idee heb wat dat zijn, dus heb ik me maar eens in google verdiept en daar kreeg ik mijn antwoord.. Crooners zijn mannen die met lage stemmen zingen... zoals Frank Sinatra, Paul Anka, Dean Martin en veel meer... ik wist dat niet en vind het leuk dit ook weer als een soort van weetje te krijgen.. heerlijk gewoon..  hieronder een stukje van you tube over de Crooners.
 
Volgens wikipedia:
Volens mij is het de moeite waard om te zien.tenminste als je van muziek houd...
Een crooner is een zanger, meestal een man die een ontspannen en intieme houding heeft en zingt met een zachte, lage stem. Vaak zijn de teksten wat sentimenteel. De term is Engels, en wordt ook gebruikt in "her crooning soon put the child to sleep" wat vertaald kan worden met "door haar zachte zingen viel het kind snel in slaap".
Deze manier van zingen werd mogelijk met de uitvinding van de microfoon. Voor die tijd moest een zanger namelijk ver reiken met zijn stem. Daarvoor was een behoorlijke stemtechniek en een behoorlijk volume nodig. Met elektrische versterking konden ook zangers zonder een sterke getrainde stem populaire artiesten worden. Vanaf de jaren 30 van de twintigste eeuw werd deze zangstijl populair, vooral in de Verenigde Staten, en het duurde tot in duurde tot de jaren 60.

 Beroemde crooners

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten